Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, August 16, 2011

Tonjolkan Ciri Kepimpinan Berkaliber, Profesional



TEMERLOH - Menteri Besar Pahang, YAB Dato Sri Diraja Haji Adnan Bin Haji Yaakob meminta supaya semua pemimpin di negeri ini memiliki ciri - ciri kepimpinan dimahukan rakyat.

Menurutnya, semua pemimpin, termasuk Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) perlu menonjolkan diri mereka sebagai pemimpin yang berkaliber serta profesional supaya rakyat terus yakin dengan kepimpinan sedia ada.

Beliau juga turut meminta supaya semua pemimpin menjelaskan kepada rakyat mengenai semua tuduhan dan fitnah yang dilemparkan pembangkang kepada Kerajaan.

"Semua pemimpin perlu bertindak membela Kerajaan hari ini yang banyak memperjuangkan hak rakyat sehingga mencapai kemajuan seperti sekarang," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada Majlis Perjumpaan dan Berbuka Puasa Menteri Besar Pahang bersama pemimpin masyarakat, kakitangan Kerajaan, dan pertubuhan bukan Kerajaan (NGO) di Temerloh.

Dalam majlis itu juga, pemimpin masyarakat berpeluang untuk mengutarakan setiap masalah yang dihadapi dan mereka menerima tindak balas positif daripada Menteri Besar Pahang sendiri. - Sumber BPUN Pahang

0 comments:

share2