Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, March 27, 2011

KECELARUAN FIKIRAN NIK AZIZ





Kota Bharu - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perbuatan menayangkan rakaman video seks yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin pembangkang bersama seorang pelacur warga China di sebuah hotel kepada pihak media sebagai perbuatan tidak bermoral.

“Kalau pemimpin sanggup buat macam ini, rakyat apa lagi. Seks ini benda yang aib tetapi tiba-tiba ia dipertontonkan kepada umum, macam tak ada ­agama,” katanya.

“Kita orang Melayu sudahlah duit tak ada, ilmu tak ada, moral pula hancur. Mana lagi bahagian yang bangsa lain boleh tertarik dengan kita?" katanya kepada pemberita selepas ­menyampaikan kuliah mingguan di Dataran Ilmu, di sini, semalam.


Nik Aziz menyalahkan pihak yang mempertontonkan video lucah yang melibatkan seseorang yang disyakki sebagai ketua pemimpin pembangkang, tetapi tidak menyalahkan individu yang melakukannya, mungkin kerana beliau juga percaya bahawa itu adalah ketua pemimpin pembangkan berkenaan.

Nik Aziz mengutuk mereka yang mempertontonkan dan menonton video berkenaan sebagai tidak bermoral, rendah akhlak dan tiada pegangan agama, namun kenapa tidak langsung menyentuh tentang moral individu didalam video berkenaan? Adakah kerana beliau yakin bahawa individu itu adalah Anu arr?
Ada kecelaruan fikirian dalam minda Nik Aziz dalam kenyataan terbarunya yang tiba-tiba mengaku sebagai  ' kita orang Melayu'?

Kenapa tiba-tiba dan akhir-akhir ini nak perjuangkan bangsa melayu pula? Saya percaya usia Nik Aziz yang sudah demikian lanjut membuatkan kecelaruan mindanya semakin meningkat. Kita bimbang bahawa beliau akan membawa pengikutnya kearah yang tidak tentu arah dan salah. Pemimpin muda patut mengambil alih kepimpinan Pas dari beliau dengan seberapa segera sebelum beliau benar-benar hilang pertimbangan.

Sumber: blog Putra Merdeka

 

1 comments:

  • Anonymous says:
    July 1, 2011 at 8:48 PM

    NAjis memang bangsa bengong lagi biol. Dia kata begitu sebab dia tidak betul-betul kenal siapa dia Anwar Al-Juburi. Dia tidak tahukah apa kerja Al-Juburi selama ini. Kerja dia pon sama iaitu membuka aib orang lain walaupun tidak sah benar pon. Jadi salah kah jika orang lain buka aib dia pulak? Ini kerja Allah iaitu memberi pembalasan yang setimpal kepada seorang manusia memang kerjanya menipu manusia lain. Buka aib orang lain ini perkara biasa saja kepada Al-Juburi. Al-Juburi memang manusia paling sial, kamu tunggulah pembalasan Allah nanti..

share2