Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, December 17, 2010

Getah Naik Pun Nak Persoal???


Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Ini yang pelik dengan sikap puak - puak pembangkang. Apa sahaja perkara mesti akan menjadi persoalan kepada mereka.

Kononnya mereka mendakwa kenaikan harga getah umpama 'gula - gula' yang diberikan Kerajaan kepada rakyat dengan menaikkan harga komoditi tersebut.

Malah mereka turut mendakwa bahawa tindakan ini menjadi petunjuk jelas Pilihanraya Umum semakin hampir berlaku.

Mereka juga menyatakan bahawa perkara ini seakan - akan serupa dengan kejadian tahun 2008 yang lalu dimana selepas sahaja Pilihanraya, harga komoditi itu jatuh merundum.

Nampak sangat kejahilan mereka dalam perkara ini kerana tidak menyedari bahawa kenaikan harga getah disebabkan pasaran dunia.

Malah mereka sengaja membutaka mata terhadap saranan yang dikeluarkan oleh Pengerusi Risda agar Penoreh Getah mengambil kesempatan ini untuk menggandakan produktiviti bagi mendapat keuntungan yang lebih lumayan.

Jelas mereka sengaja menyebarkan provokasi agar golongan tersebut menganggap perkara ini sebagai satu perkara yang buruk. Jauh sekali mereka ingin berasa syukur kepada Allah S.W.T dengan keadaan ini.

Adakah rakyat akan terus tertipu dengan dakyah - dakyah mereka atau mereka akan mengajar pakatan Pembangkang dalam Pilihanraya akan datang?

PK.

2 comments:

  • Spy3suku says:
    December 18, 2010 at 1:00 AM

    Sebab seblum PRU12 dulu GETAH NAIK MELAMBUNG.. lepas PRU12 turun menjunam.. so skrg dah berlaku balik.. strategi pilihanraya lar tuu..semua rakyat dah boleh baca... hehehe

  • oRang kAmpong says:
    December 18, 2010 at 1:02 AM

    puak2 haprak tu bukan bolih tengok org melayu senang dan kaya sikit.pd mereka melayu hanya layak angkat taik dan cuci longkang.biar melayu bodoh baru senang mereka menerima sedakahton.sunggoh pon penorih getah adalah org kampong tapi anak diaorg sema dah masok u.bro tolong habak kat puak2 fuckatan haram ni jd2lah keluar artikel yg nak menipu beradap ni.kome gi sekolah jugak.tau sgt ke harga komoditi ni ditentukan olih penawaran dan permintaan.skrang ni utk comiditi getah mne ada diusahakan olih kompeni2 besar kerana payah nak dptkan pekerja selain dr faktor management kontrol yg amat rumit.ianya amat berbeza dgn komoditi sawit yg masih diusahakan olih syarikat besar termasok ajensi kerajaan felda dan felcra.klu xsilap 80% hasil pengeluaran getah negara diusahakan pekebun kecil yg mne 70% pula adalah pekebun kecil bumiputra.bab tu depa marah harga getah naik.puak2 haramjadah ni mne berkenan tengok org melayu kaya.

share2