Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, December 30, 2010

APA SEBENARNYA PRINSIP PAS???

Assalamualaikum. Salam 1Malaysia.

Mungkin dalam blog Pahang Ku ini tidak wajar untuk kita mempersoalkan atau menyibuk dalam urusan rumah tangga orang lain.

Tetapi jika tahapnya sampai membuat fitnah dan andaian yang bukan - bukan, mahu atau tidak perlu juga ianya dipersoalkan. Nak pulak jika persoalan prinsip yang timbul.

Mengulas mengenai isu perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi baru - baru ini.

Kebanyakkan persoalan dan yang kuat mempertikaikan perlantikan itu datangnya dari kalangan pemimpin PAS. Termasuk Ketua Penerangan PAS Pusat.

Jika sebelum ini, Naib Ketua Dewan Ulama PAS mempertikaikan cadangan Mujahid Yusuf Rawa untuk memansuhkan kepimpinan Ulama sebagai tidak perlu, apa bezanya dengan perlantikan bekas Pengerusi JAIS itu?

Jelas beliau juga merupakan seorang yang memiliki ilmu agama yang tinggi dan mampu membawa pentadbiran yang lebih Islamik dalam Kerajaan Negeri tersebut.

Jadi, adakah tidak layak bagi orang seperti beliau menjadi Pegawai Kanan dalam kerajaan itu? Adakah mereka, pemimpin - pemimpin PAS sebenarnya menolak kepimpinan seorang ilmuan Islam dalam pentadbiran Kerajaan Negeri mereka?

PK.

0 comments:

share2