Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, September 25, 2018

[KUANTAN] MAJLIS PENYAMPAIAN HADIAH SAYEMBARA DPMP

Image may contain: 1 person, indoor


Kuantan, 24.9.2018 - YB Dato' Sri Shahaniza Shamsuddin Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan, Perpaduan, Kebajikan Masyarakat, Pembangunan Wanita dan Keluarga Negeri Pahang mewakili YAB Menteri Besar Pahang hadir merasmikan dan menyampaikan hadiah kepada pemenang-pemenang Hadiah Sayembara Penulisan Cerpen Dan Puisi anjuran Dewan Persuratan Negeri Pahang dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Pertanian Pahang.
Majlis Penyampaian Hadiah Sayembara Penulisan ini diadakan di De' Rhu Beach Resort, Sungai Karang bermula jam 3.00 petang tadi. Dalam ucapannya antara lain Dato' Sri Shahaniza menegur sikap masyarakat yang akhir-akhir ini menggunakan "bahasa rojak' dalam kehidupan seharian sama ada dalam pertuturan ataupun didalam penulisan dimedia sosial.
Perbuatan ini harus dikekang bagi memastikan bahasa Melayu akan terus terjaga dan dimartabatkan agar tidak hilang ditelan zaman. Beliau juga setuju dan akan menyokong penuh usaha DPMP bagi menganjurkan Sayembara Novel dan berjanji akan memaklumkan hasrat DPMP itu kepengetahuan YAB Menteri Besar secepat mungkin.
Pemenang Sayembara Menulis Puisi tempat pertama dimenangi oleh Norazimah Zakaria dengan puisi Keringat Dan Jasa mendapat RM1,200.00 dan Sijil Penyertaan. Manakala pemenang bagi menulis cerpen pula dimenangi oleh Hasanudin Md. Isa dengan cerpen bertajuk 'Tin' dan menerima RM2,500.00 berserta Sijil Penyertaan.
Setiap kategori menawarkan hadiah utama bagi tempat pertama hingga ke lima berserta 10 hadiah saguhati. YB Dato' Sri Shahaniza turut merasmikan pelancaran buku 'Ladang Harapan' yang memuatkan cerpen dan puisi-puisi terpilih yang menyertai sayembara kali ini.

Image may contain: 3 people, people standing




Image may contain: 3 people, people smiling, people standing




Image may contain: 3 people, people smiling, people standing and text




Image may contain: 18 people, people smiling, people standing







0 comments:

share2