Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, October 30, 2017

ROMPIN AGRO FEST 2017 TAWAR HARGA RENDAH





Di samping usahawan agro dapat meluaskan rangkaian, pengunjung juga beruntung kerana produk-produk yang dijual lebih rendah daripada harga pasaran.

Demikian kelebihan besar kepada usahawan atau pengguna di sebalik penganjuran Rompin Agro Fest 2017 yang julung kali diadakan.

Pegawai Pertanian Daerah Rompin, Mohammad Hatta Haron, berkata, ia juga bertindak sebagai medan mempromosi produk usahawan industri asas tani tempatan atau sekitarnya.

Menurutnya, kehadiran penduduk tempatan ke Rompin Agro Fest sekali gus akan mendedahkan mereka terhadap pelbagai hasil tani yang ada di daerah ini.

"Kadang-kadang penduduk tempatan sendiri pun tak tahu ada produk usahawan industri asas tani di tempat mereka, jadi Rompin Agro Fest 2017 bertindak sebagai medan mempromosikannya.

"Bermula Jumaat hingga hari ini (semalam) sambutan yang diberikan sangat baik dan kita harap ia memberi impak besar kepada usahawan di samping menguntungkan pengguna," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui tapak Rompin Agro Fest 2017 di perkarangan Dewan MDR, di sini, semalam.

Selain usahawan, pelbagai agensi kerajaan seperti Jabatan Kesihatan, Pokis Di Raja Malaysia (PDRM) termasuk pihak bank turut terlibat membuat pameran.

Demonstrasi memasak dan sesi penerangan tentang kaedah menanam pokok turut diadakan oleh pihak berkaitan.

Mohammad Hatta berkata, tapak yang diberikan percuma dengan konsep jualan terus memberi ruang kepada peserta (usahawan) untuk menjual di bawah harga pasaran.

Bagaimanapun, disebabkan julung kali dianjurkan, beliau melihat ada sesetengah usahawan yang masih takut kerana tidak melakukan jualan penuh.

"Mungkin ada usahawan yang takut atau tak yakin, jadi mereka hanya menjual biasa-biasa sahaja namun kita sasar akan datang mereka akan berubah.

"Kita mahu meneruskan momentum ini atau mungkin sambutan yang lebih besar dalam penganjuran Rompin Agro Fest akan datang seterusnya menjadi program tahunan," katanya.


0 comments:

share2