Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 7, 2016

MAYAT KETIGA BERJAYA DIBAWA NAIK


Mayat ketiga berjaya dibawa naik


Pasukan mencari dan menyelamat (SAR) berjaya memindahkan mayat ketiga dipercayai mangsa nahas helikopter AS350 sebentar tadi yang dilaporkan ditemui kira-kira 1 kilometer dari mayat pertama ditemui semalam dekat Sungai Batang Lupar.

Mayat ketiga itu dipindahkan menggunakan bot kecil susulan paras air yang surut.

“Pasukan penyelamat terpaksa menggunakan bot kecil bagi memindahkan mayat ketiga yang kini berada di atas kapal peronda Pasukan Polis Marin.

“Usaha memindahkan mayat mangsa ketiga nahas helikopter itu sedikit sukar berikutan paras air sungai surut menyebabkan kapal peronda tidak dapat merapati Jeti Lingga,” lapor Bernama Radio.

Menurut laporan itu, mayat akan dibawa dari Sekolah Menengah Kebangsaan Lingga ke Hospital Umum Sarawak (HUS), menggunakan pesawat Nuri untuk bedah siasat.

Sebelumnya, Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Seri Muhammad Sabtu Osman memaklumkan penemuan mayat ketiga itu kira-kira 10.30 pagi tadi namun usaha membawa naik berdepan kesukaran susulan keadaan air surut.

Semalam mayat pertama ditemui sekitar jam 12 tengah hari tersangkut di tebing Sungai Batang Lupar dan disahkan sebagai Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Noriah Kasnon .

Hari ini, kira-kira jam 8.31 pagi mayat kedua lelaki berjaya ditemui dan dihantar ke Hospital Umum Sarawak untuk pengesahan.

Namun masih tiada sebarang pengumuman dibuat pihak berkuasa mengenai identiti mayat kedua itu.


0 comments:

share2