Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, March 13, 2015

KUALA LIPIS : PEMANDU CEDERA LORI TERBABAS

Pemandu cedera lori terbabas


Seorang pemandu lori cedera apabila kenderaan 10 tan yang dipandunya terbabas sebelum terbalik di Bukit Tujuh di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, lori muatan getah beku tersebut dipandu oleh seorang lelaki sedang dalam perjalanan dari Padang Tengku ke Gua Musang, Kelantan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lipis, Haslizan Ramli berkata, pihaknya dihubungi orang awam pada jam 9.02 pagi memaklumkan kejadian berkenaan.

“Sebuah jentera FRT serta sebuah van EMRS bersama enam anggota bergegas ke tempat kejadian untuk membantu menyelamatkan mangsa.

“Sebaik tiba di tempat kejadian sekitar jam 9.45 pagi, mangsa masih tersepit di kenderaan dan bomba mengambil masa kira-kira 15 minit untuk mengeluarkannya dari bawah lori menggunakan hydraulic rescue tool,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Haslizan berkata, mangsa yang cedera kemudiannya dibawa ke Hospital Lipis untuk rawatan lanjut.

Difahamkan, kenderaan yang dipandu mangsa mengalami masalah di bahagian brek dan gagal dikawal ketika menuruni bukit kawasan tersebut.

Lori berkenaan kemudiannya terbabas kiri jalan sebelum terbalik dan menyebabkan muatan getah beku bertaburan di atas jalan.




0 comments:

share2