Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, February 16, 2013

Bob Lokman Lebih Sedar Diri dari Nik Aziz


Bob Lokman yang kini penceramah agama dan politik Pas menolak untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bob atau nama sebenarnya, Mohd Hakim Lokman berkata, wakil Pas pernah menawarkan beliau untuk menjadi calon di kawasan Subang, Selangor akhir tahun lalu, namun tawaran itu terpaksa ditolak atas sebab kesihatan.

“Saya mengalami sakit jantung sejak tujuh tahun lalu. Biarpun berminat dalam bidang politik, saya menolak tawaran Pas sebab saya tidak bertenaga, jadi wakil rakyat perlu kuat dan bertenaga untuk bekerja siang dan malam.

“Kalau dikira dalam bidang politik, jika untuk bantu orang, saya memang berminat. Walaupun tidak bertanding, saya kini giat membantu parti dengan memberi ceramah kepada orang ramai bergantung kepada jemputan penganjur,” katanya semalam.

Memang betulpun tindakan Bob Lokman ni. Jadi penceramah lebih terjamin ekonomi daripada masuk bertanding. Pung pang pung pang atas pentas, dapat juga duit. Masuk bertanding ni belum tentu menang. Bila kalah dah tentu duit pendahuluan tu hangus. Rugi tu duit hangus macam tu je.

Lagipun Bob Lokman lebih sedarkan diri daripada pemimpin PAS nombor 1 tu. Sedar diri tu tak sihat, maka lebih baik tak bertanding. Nanti menyusahkan orang lain je. Tapi pemimpin nombor 1 tu memang taknak lepaskan dunia. Kalau boleh dia nak bawa masuk kerusi MB dalam liang lahad agaknya ish ish ish.

0 comments:

share2