Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, March 13, 2012

Kilang Nadir Bumi Di Selangor Bukti Ultra Kiasu

Fuziah Salleh Hamba DAP

Sebelum wujudnya kilang Lynas di Pahang, sudah wujud sebuah kilang yang memproses bahan nadir bumi di Selangor. Kilang ini sudahpun wujud sejak tahun 90an lagi. Tetapi mengapa sehingga kini tiada sesiapapun yang mendapat sakit?

Dan yang paling penting mengapa Fuziah Salleh dan juga pengikut pengikut DAP tidak membantah kilang terbabit dan juga kerajaan negeri Selangor sekarang? Mengapa mereka mendiamkan diri sahaja? Mengapa mereka hanya menyerang kilang Lynas di Pahang?

Jawapannya mudah sahaja. Ianya kerana mereka tiada mempunyai kepentingan didalam kilang Lynas. Cuba lihat siapakah pemilik kilang di Selangor itu. Walaupun ianya bukan milik mereka tetapi ianya juga bukan milik bumiputera. Kerana itulah mereka tidak bising.

Buat penyokong DAP, sekiranya sesuatu projek itu tidak memberikan pulangan kepada mereka sebaliknya hanya memberi peluang kepada bumiputera, mereka akan menentang. Tidak kiralah sama ada sesuatu projek itu baik ataupun tidak. Jika mereka tak dapat, orang lain terutama bumiputera juga tidak seharusnya dapat. Itulah pegangan mereka.

Kerana itulah setiap kali perhimpunan anti Lynas, merekalah yang paling ramai dan lantang. Isu sebenar mereka bukanlah berkaitan alam sekitar atau kesihatan sebaliknya kerana penguasaan ekonomi dan perkauman.

4 comments:

  • Anonymous says:
    March 13, 2012 at 1:30 PM

    mantap bro, kena tulis lg yg lebih detail utk kefahaman pengikut pembangkang yg terlalu bingai ni

  • Megat Alam Gempita says:
    March 13, 2012 at 2:29 PM

    Betul Bro, puak kapir harbi DAP akan mencaci segala projek yang melibatkan kepentingan bumiputera-Melayu-Islam. Dari Kedai Rakyat 1Malaysia, NFC, KFC, Felda, Felcra,MAS...yang malangnya melayu haprak PAS dan PKR ikut serta makan semangkuk dengan puak lahanat harbi ni.

  • pahang3 says:
    March 13, 2012 at 3:32 PM

    terbaik blog pahangku, mohon linkkan blog saya disini: http://pahang3.blogspot.com/

  • Anonymous says:
    March 13, 2012 at 4:05 PM

    dapatkan bukti kilang di selangor tu..nanti diorg tak percaya pulak

share2