Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, May 31, 2020

BERINGAT-INGAT: TERTIPU SEKALI ITU KESILAPAN, TERTIPU LAGI ITU KEBODOHAN.




PH diwakili PKR khabarnya tetap akan letakkan calon tanding PRK N23 Chini. Mereka tau laluannya bukan senang. Mereka sedar mereka pasti akan kalah kerana ini kubu kuat UMNO BN. Tetapi mereka tetap akan bertanding. Untuk apa?  Apakah sengaja bertanding untuk kalah?


Mereka bertanding hanya semata-mata untuk berkempen. Inilah peluang terbaik untuk memburuk-burukkan kerajaan. Ini peluang menyebar fitnah dan pembohongan mereka. Dalam kempen itu nanti segala raja pemfitnah dan pembohong akan turun. Kebenaran dan fakta yang tidak pasti akan diadun dengan fitnah dan janji manis akan cuba mereka lembutkan hati pengundi.


Memang sudah ramai dan semakin ramai rakyat yang sedar bahawa mereka itu adalah dari kumpulan penipu tetapi masih ada yang rela diperbodohkan dan ditipu.
Pastinya mereka akan mereka-reka cerita tentang kelemahan kerajaan. Tapi dalam masa sama mereka menutup kelemahan mereka semasa mereka jadi kerajaan. Seperti cerita-cerita dulu.. semuanya salah DS Najib, semua salah BN.


Antara isu yang dijangka akan dimainkan adalah isu bekalan air dan isu alam sekitar. Isu 1MDB dan isu DS Najib pencuri sudah lekat dikerongkong mereka sendiri. Isu harga minyak RM1.50 seliter tentunya tidak akan mereka bawa lagi. Begitu juga isu harga barang turun bila harga minyak turun. (Isu air sila rujuk posting saya sebelum ini).


Siapa calon PH nanti tidak penting. Yang penduduk dan pengundi Chini nantikan adalah kehadiran Ramlan Aliman dan Rafizi Ramli. Khabarnya mereka nak kejar jika penipu-penipu itu datang untuk menghasut di rancangan.


Jika Poziah yang datang, bolehlah pengundi Chini bertanyakan mengenai kempen Lynas dulu, apa dah berlaku?  Kenapa semasa BN perintah ianya berbahaya tetapi sebaik saja PH memerintah ianya dah jadi selamat?


Bukan main Poziah berlakon dan mengalirkan airmata ketika mengisahkan bahaya dan kesan buruk Lynas kepada rakyat Pahang. Akhirnya basah kepala Orang Kuantan kena kencing dengan Poziah.
Poziah jangan kata dia tidak fitnah kerana baru-baru ini dia dah dihadapkan ke mahkamah kerana menyebarkan fitnah. Ingat Lynas ingat Poziah, ingat Poziah ingat fitnah.


Beringat-ingatlah kita semasa kempen pilihanraya nanti. Jangan  sampai kita tertipu dan ditipu lagi dan lagi dan lagi... berkali-kali. Ingat juga,  UMNO dan BN lah pembela rakyat, dulu kini dan selamanya.



#BN4CHINI


SUMBER : FACEBOOK : Azam Abd Rahman

0 comments:

share2