Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, January 7, 2019

PRK CAMERON HIGHLANDS - PAKATAN MAHU BINA JALANRAYA BETAU KE LENJANG, SIAPA 'CURI' KREDIT BAJET YANG NAJIB LULUSKAN?




Pilihanraya Kecil Cameron Highlands semakin menarik dengan pelbagai kempen awal dari Pakatan Harapan telah mula bergerak walau cuba dinafikan pihak tertentu. Paling mencuri perhatian ialah bagaimana PH (DAP) mula mencari perhatian kononnya mereka menjuarai Orang Asli dan kononnya merekalah yang prihatin dengan keperluan masyarakat Orang Asli di CH.

Gerombolan skuad skuad tertentu dari PH didapati sudah mula mendekati masyarakat Orang Asli sejak SPR mengumumkan PRK akan diadakan pada 26 Januari 2019. Dimanakah mereka ketika masalah masalah kaum pribumi ditangani dengan baik oleh Barisan Nasional selama ini? Mengapa hanya baru sekarang PH seolah sangat mengambil berat isu Orang Asli sedangkan mereka tidak pernah pedulikan?

Terkini ada ura ura PH berjanji akan membina jalanraya menghubungkan antara Betau ke Lenjang dengan kos anggaran RM15 juta. Namun apa yang menjadi persoalan ialah dari mana bajet tersebut diperolehi jika bukan sebagai 'Dedak Pilihanraya'? Perlu diingatkan Dato Sri Najib selaku Perdana Menteri sebelum ini telah meluluskan sejumlah peruntukan khusus untuk Parlimen Cameron Highlands namun selepas PH mengambilalih kerajaan peruntukan yang telah diluluskan Najib telah dihentikan. 

Jika benar PH akan laksanakan projek berkenaan siapakah yang akan mendapat tender tersebut? Bukan kecil jumlah bagi pembinaan jalan yang diluluskan Najib (RM15 juta) dan apakah akan ada TENDER TERBUKA BAGI PROJEK BERKENAAN? Walaupun ada desas desus menyatakan projek berkenaan TIDAK AKAN MELALUI PROSES TENDER dan AKAN DISERAHKAN SECARA PROJEK ANUGERAH 'AWARD PROJECT' kepada seorang kroni menerusi proksi namun selaku Kerajaan yang mendakwa mereka telus, Pakatan Harapan perlu menjelaskan perkara ini agar tidak timbul keraguan.


0 comments:

share2