Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, May 2, 2018

[KUALA KRAU] ORANG ASLI SERAH BORANG UMNO



Orang Asli serah borang Umno



Seramai 85 penduduk Orang Asli Kampung Kuala Terboi Jenderak Kuala Krau menyertai Umno dan menyerahkan borang keahlian, baru-baru ini.

Borang kemasukan ahli itu diserahkan oleh Batin Amin Yong yang menjadi jurucakap kepada kumpulan penduduk kepada Ketua Umno Bahagian Kuala Krau Dato' Sri Ismail Mohamed Said yang juga calon P87 BN Kuala Krau, semalam.

Menurut Amin, Orang Asli tertarik dengan Umno yang sentiasa dan tidak jemu membantu rakyat tertama masyarakat Orang Asli.

“Sebelum ini kami tidak pernah menyertai mana-mana parti politik, tetapi atas kesedaran dan keinsafan, maka kami membuat keputusan menyertai Umno.

“Kami yakin Umno yang dipimpin Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak yang boleh membela rakyat dan memajukan negara. Kerajaan BN tidak pernah menyisih rakyat dan terus memberikan pembelaan” katanya kepada media.

Beliau berkata, ada ramai lagi Orang Asli di kampung tersebut yang masih belum menyertai mana-mana parti politik akan menyertai Umno tidak lama lagi.

Kumpulan Orang Asli itu memberi jaminan akan bekerja kuat bagi memastikan calon calon BN dalam kawasan Parlimen Kuala Krau ini menang majoriti besar pada pilihan raya 9 Mei ini.


0 comments:

share2