Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, January 21, 2018

UMNO TIDAK HIRAU KECELUPARAN PEMBANGKANG


Shahidan Kassim


Arau - UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak akan menghirau atau melayan sikap dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan diketuai DAP termasuk Tun Dr. Mahathir Mohamad yang terus celupar menyerang kerajaan.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, sebaliknya, kerajaan yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sentiasa fokus dengan agenda yang lebih penting iaitu membantu rakyat selain terus membangunkan negara.

Beliau berkata, tuduhan Dr. Mahathir kononnya dana daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah haram untuk digunakan dalam menunaikan ibadah haji selain menghina graduan menjual nasi lemak dilihat tidak berasas dan agak keterlaluan.

"Tetapi tidak apa, semua serangan dan tuduhan itu akan mengurangkan sokongan rakyat terhadap mereka (pembangkang) . Sudah tiba masanya rakyat menilai dan membuat keputusan mengenai sikap pembangkang ini.

"Serangan demi serangan ini tidak akan berupaya menyelesaikan masalah rakyat. Pembangkang ini asyik menyerang tetapi tidak pernah memberi sumbangan," katanya ketika ditemui selepas program kembali ke sekolah di Pusat Khidmat Kubang Gajah, di sini hari ini.

Dalam ceramah terbaharu Dr. Mahathir di Kampung Bukit Jambul Kedah, semalam, Pengerusi Pakatan Harapan diketuai DAP itu mendakwa duit yang kononnya dicuri, merujuk kepada 1MDB adalah haram dan tidak boleh digunakan menunaikan ibadah haji.

Malah agak keterlaluan, apabila bekas Perdana Menteri itu turut memberi perumpamaan 'menyembelih babi' yang haram bagi umat Islam disamakan dengan ibadah haji yang ditanggung 1MDB.

Pada Rabu lalu pula, Dr. Mahathir mendakwa pe­­­ningkatan jumlah graduan universiti tidak bekerja berdasarkan apa yang dipelajari secara akademik membuktikan kegagalan ke­rajaan dalam menyediakan le­bih banyak peluang pekerjaan kepada rakyat.

Kata Dr. Mahathir, ramai graduan kini terpaksa be­kerja sebagai pemandu Uber atau menjual nasi lemak dan keadaan itu tidak sepatutnya ditunjukkan kepada media sebagai kejayaan.

Sebelum itu, Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan), Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal memperlekehkan peranan Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) apabila menyifatkan pasukan beruniform itu hanya pandai menjaga trafik ketika kenduri.


0 comments:

share2