Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, July 29, 2017

PEMIMPIN PERLU SENTIASA DAMPINGI RAKYAT - MUSA AMAN


Image result for musa aman


Sandakan -- Pemimpin perlulah sentiasa mendampingi rakyat supaya apa juga permasalahan mahupun rintihan rakyat dapat didengari untuk kebaikan bersama.

Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berkata apabila pemimpin dapat menunaikan tanggungjawab dengan sentiasa turun padang untuk berjumpa rakyat, ini sudah tentu menambahkan lagi kepercayaan rakyat terhadap parti UMNO dan Kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Usaha murni ini selari dengan amanah yang diberikan kerana sebagai pemimpin hendaklah sentiasa mendekati rakyat dan bukannya muncul apabila tiba pilihan raya.

Bukan cara kita bila tiba pilihan raya baru muncul, kita sentiasa berusaha dan mendekati rakyat secara berterusan agar apa juga keperluan dapat kita ketahui.

Kita juga bukan pemimpin bermusim, tetapi kita adalah pemimpin sepanjang musim yang sentiasa bekerja untuk rakyat sebelum, semasa dan selepas plihan raya," katanya pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Rancangan Sungai Manila, Batu 12, dekat sini, semalam.

Mengambil contoh penganjuran majlis itu, Musa berkata melalui program yang diadakan ini, beliau dapat berjumpa rakyat walaupun sibuk tetapi tetap mengutamakan rakyat di akar umbi.

"Melalui program ini, saya dapat berjumpa dan beramah mesra dengan rakyat, sekali pun saya banyak program namun tetap datang ke Sandakan khususnya Libaran semata-mata untuk berjumpa rakyat di akar umbi," kataya.

Justeru, Musa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah mahu aktiviti turun padang diperhebatkan oleh pemimpin UMNO dan BN kerana ia satu pendekatan yang dapat membantu parti menjadi terus kuat.

Katanya program yang baik ini membantu mengukuhkan silaturahim antara pemimpin dan rakyat di akar umbi.

Pada majlis itu, Musa yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Sibuga menyampaikan sumbangan sebanyak 23 kerusi roda untuk golongan memerlukan di kawasan itu.


0 comments:

share2