Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, July 4, 2017

MINTA TUN M KEMUKAKAN BUKTI


Wan Md Hazlin Agyl Wan Hassan


Kuala Lumpur - Kenyataan Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai larangan pelajar luar negara bertemu pemimpin pembangkang di luar negara disifatkan tidak berasas.

Pengerusi Pertubuhan Alumni Kelab-kelab Umno Luar Negara, Wan Md Hazlin Agyl Wan Hassan berkata, larangan itu tidak wujud seperti didakwa malah beliau yakin pelajar Malaysia di luar negara sedia bertemu dengan semua pemimpin walaupun pembangkang.

“Kita bersifat terbuka, tambahan kami didedahkan dengan media sosial dan sebagai golongan terpelajar kami mahu berjumpa sesiapa sahaja.

“Saya tidak mahu komen mengenai isu ini. Tetapi, jika apa yang beliau katakan itu benar, saya mohon beliau tampil dengan bukti.

“Amalan bertemu pemimpin sudah diamalkan sejak dulu lagi. Tiada istilah pelajar-pelajar tidak dibenarkan berbuat demikian,” katanya pada satu sidang media, semalam..

Dalam pada itu katanya, kenyataan berkaitan biasiswa akan ditarik juga tidak berasas.

“Apa yang boleh saya katakan, ia adalah retorik pembangkang sahaja.

“Semua pelajar luar negara diberi kebebasan dan tidak wujud larangan seperti didakwa. Saya mohon Mahathir kemukakan bukti berkaitan perkara ini,” katanya.


0 comments:

share2