Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, July 22, 2017

KERAJAAN AKAN BANTU KELANTAN: TPM


Kerajaan akan bantu Kelantan:TPM


Kota Bharu - Kerajaan Persekutuan akan menyokong dan membantu Kelantan dalam beberapa perkara terutama isu pembangunan, keselamatan dan agenda memperteguh agama Islam.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, Kerajaan Persekutuan misalnya berusaha bekerjasama dengan pelbagai pihak termasuk kerajaan negeri bagi menangani gejala pil kuda yang dilaporkan tinggi di negeri ini.

“Saya tidak ketepikan yang kita harus ada persefahaman dan pemahaman terhadap isu ummah keseluruhannya.

"Saya jumpa Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob disaksikan Tok Pa (Datuk Seri Mustapa Mohamed). Sepatutnya, atas nama parti dan peribadi, saya tidak perlu ambil peduli mengenai keselamatan di Kelantan.

“Tetapi saya ketepikan perbezaan politik Kerajaan Persekutuan dan ideologi, kita beri tumpuan pembangunan dan pendidikan. Malah Tok Pa mengesahkan pengguna pil kuda di Kelantan juga tinggi," katanya.

Menurutnya, atas kerjasama Kerajaan Persekutuan dan dibantu beberapa agensi dan kerajaan negeri, beliau mahu soal pembanterasan dibuat Polis Diraja Malaysia, manakala kolaborasi dengan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dibuat dalam soal pemulihan.

“Inilah persetujuan diperoleh daripada Kerajaan Kelantan dalam menangani masalah dadah, dan Ahmad bersetuju dengan saya dan Tok Pa untuk bekerjasama dengan erat dalam hal ini,” katanya.

Beliau berucap di hadapan lebih 20,000 rakyat Kelantan yang membanjiri Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Yayasan Kemiskinan Kelantan (YKK) Ketereh, sempena mesyuarat Umno bahagian itu, semalam.

Ahmad Zahid berkata, pendekatan pemulihan tidak lagi boleh menggunakan kaedah biasa dan kerajaan mahu pendekatan agama diterapkan kerana untuk mendidik, mengajar dan perbaiki, ia bukanlah semata-mata bergantung kepada perubatan moden serta psikologi.


0 comments:

share2