Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, July 26, 2017

KENAPA PKR MASIH BERDIAM DIRI?




Masuk hari ini, dah dua hari geng Otai PKR buat keputusan untuk menolak penyertaan Tun Mahathir sebagai 'Kepala Pakatan' kerana kurang keyakinan terhadap bekas Perdana Menteri itu.

Terdahulu, gerakan Pro PKR itu telah membuat kenyataan secara terbuka menolak kepimpinan Tun Mahathir yang dinobatkan sebagai Pengerusi Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Antara lain, gerakan yang dianggotai oleh pemimpin serta aktivis asal Gerakan Reformasi PKR 1998 mendesak agar mereka yang tidak menyokong kenyataan itu melepaskan jawatan.


Selain menafikan kepimpinan Tun Mahathir, geng Otai PKR itu juga turut membuat tuntutan agar Pakatan Haprak tu menubuhkan Suruhanjaya Keadilan bagi mengadili Tun Mahathir.

Sebagai rekod, geng Otai PKR ini merupakan diantara anggota ahli serta aktivis yang mula - mula bangkit menentang tindakan Tun Mahathir yang telah memecat Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

Mereka terdiri daripada individu yang mendakwa telah dizalimi serta dikenakan tindakan sewaktu zaman kepimpinan Tun Mahathir, termasuk disumbat ke dalam penjara diatas Akta ISA.

Namun, sehingga artikel ini ditulis hari ini, masih tidak ada seorang pun wakil dari PKR bersuara mengenai tindakan terbaru yang dilakukan oleh juak - juak penyokong tegar mereka ini.

Sebaliknya, pemimpin parti itu hanya sekadar mendiamkan diri dari menyatakan pandangan masing - masing terhadap kenyataan yang dibuat oleh geng Otai PKR itu kelmarin.

Persoalannya, adakah pemimpin PKR itu menyokong kenyataan yang dibuat oleh geng Otai PKR ini? ATAU, adakah mereka menentang kenyataan tersebut dan menganggap ianya tidak wajar?

Dari satu sudut, tindakan mendiamkan diri itu membuktikan bahawa pemimpin PKR hari ini hanya sekadar pandai bermain wayang untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Padahal, geng Otai PKR tu pun bukan orang lain, penyokong tegar diorang sendiri jugak!!!


0 comments:

share2