Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, June 3, 2017

[KUANTAN] WANITA KENA RAGUT KETIKA SEDANG MAKAN


Wanita kena ragut ketika sedang makan


Seorang wanita berdepan detik cemas apabila beg tangannya diragut seorang lelaki ketika sedang menikmati makan malam di sebuah restoran di Jalan Bukit Sekilau, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam, beg wanita berusia 20 tahun yang diletakkan di atas kerusi itu dilarikan lelaki yang kemudian menaiki sebuah motosikal di kawasan berhampiran.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, mangsa cuba mengejar lelaki berkenaan namun gagal berikutan suspek terlebih dahulu membonceng sebuah motosikal yang dipercayai turut ditunggang rakannya.

"Mangsa yang tiba di restoran itu mengambil tempat duduk di meja luar dan meletakkan beg tangannya di atas kerusi sebelum suspek yang dipercayai datang dari arah sebuah kedai runcit berjalan menuju ke arah mangsa.

"Suspek kemudian merampas beg tangan mangsa yang berada di atas kerusi dan melarikan diri ke arah seorang rakannya yang sedang menunggu di atas motosikal tidak jauh dari restoran berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Menurutnya, akibat kejadian itu, mangsa yang tidak mengalami kecederaan bagaimanapun kerugian kira-kira RM400 selain kehilangan kad pengenalan dan lesen memandu sebelum membuat laporan di Balai Polis Kuantan jam 10 malam.

"Berdasarkan siasatan awal melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di sebuah kedai berhampiran mendapati suspek yang menyarung topi keledar dan memakai kemeja T hitam serta berseluar jean biru berjalan ke arah mangsa sebelum meragut beg tangan gadis itu.

"Bagaimanapun siasatan siasatan lanjut akan dijalankan termasuk mengesan suspek untuk dan kes akan di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana meragut," katanya.


0 comments:

share2