Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 20, 2017

PEGAWAI TERLIBAT RASUAH TIDAK DILINDUNGI


Dr Ahmad Zahid Hamidi


Shah Alam - Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak akan melindungi mana-mana pegawai dan anggota yang terlibat dengan aktiviti rasuah meskipun memberi alasan kononnya dianiaya dan dipaksa.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, perkara itu ditegaskan dalam pertemuannya bersama Ketua Polis Melaka, Datuk Abdul Jalil Hassan, kelmarin.

“Dalam pertemuan itu, saya telah menyarankan mereka yang terlibat tidak akan dilindungi, meskipun ada dalam kalangan mereka memberikan alasan kononnya dianiaya dan dipaksa,” katanya pada sidang media selepas menghadiri program Universiti Bersama Timbalan Perdana Menteri dengan warga Universiti Teknologi Mara (UiTM) , di sini, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai penahanan tiga pegawai polis di Melaka oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas dipercayai terbabit dalam aktiviti rasuah.

Ujar Ahmad Zahid, Polis Diraja Malaysia (PDRM) sentiasa konsisten memastikan mereka yang dianggap ‘harapkan pagar, pagar makan padi’, ditangkap dan menerima hukuman.

Malah katanya, operasi pembersihan serta menangkap pegawai dan anggota yang terlibat dengan rasuah akan terus dilakukan.

“Saya mengucapkan terima kasih kepada Ketua Polis Negara, Timbalan Ketua Polis Negara, semua Ketua Polis Negeri dan Pesuruhjaya Polis.

“Kita tahu ‘pagar-pagar’ ini memberikan maklumat operasi polis dan memperoleh pendapatan luar biasa daripada sindiket. Kita menghidu semua maklumat ini,” katanya.


0 comments:

share2