Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, April 26, 2017

[KUANTAN] JELAJAH PROMOSI TAHUN MELAWAT PAHANG 2017 ZON SELATAN

Image may contain: 5 people, people standing and outdoor

Image may contain: car and outdoor


Kuantan, 26.4.2017 - Tepat jam 8.00 pagi tadi, acara pelepasan Siri Jelajah Promosi Tahun Melawat Pahang 2017 Zon Selatan (Pahang, Johor, Singapura, Melaka, Negeri Sembilan) dari 26 hingga 29.4.2017 telah dilakukan oleh YH Dato' Ishak Mokhtar, Pengurus Besar Tourism Pahang. Sebanyak 13 buah kenderaan dan 97 peserta terlibat selain dari sebuah bas dengan seramai kira-kira 20 orang penari dari badan kebudayaan negeri Pahang.

Perjalanan yang bermula hari ini dari Kuantan akan singgah di Bandar DiRaja Pekan seterusnya ke jeti ke Pulau Tioman di Tg Gemuk dan Mersing.

Kumpulan ekspedisi ini akan bermalam di Kota Tinggi. Di setiap hentian yang dijadualkan akan ada acara-acara khusus bagi mempromosikan destinasi dan produk pelancongan Negeri Pahang. Antara peserta ekspedisi adalah dari kalangan pengusaha hotel dan pelancongan negeri Pahang serta pihak media.

Program ini adalah kesinambungan dari apa yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pahang bagi mempromosikan pelancongan Pahang dengan mengadakan Tahun Melawat Pahang 2017 dimana diadakan ekspedisi jelajah dari Kuantan ke London selama 53 hari.






0 comments:

share2