Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, April 7, 2017

[CAMERON HIGHLAND] JANGAN PERCAYA FITNAH DI MEDIA SOSIAL




Ahli Umno diingatkan supaya jangan mudah selesa dan percaya dengan penyebaran berita media sosial sebaliknya mendapatkan maklumat yang sahih dan tepat sebelum disebarkan.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, ia berikutan kebanyakan media sosial kini melaporkan berita sensasi dan mengemparkan rakyat dengan situasi resah serta menimbulkan konflik.

“Contohnya, orang Melayu suka mendengar berita palsu dan tidak sahih sehingga menjadikan masyarakat kita berada dalam bermasalah kerana berita-berita tidak tepat itu.

“Oleh itu, pemimpin dan ahli Umno perlu memainkan peranan untuk mendapatkan maklumat tepat sebelum menyebarkan kepada orang ramai,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya Ummo Bahagian Cameron Highlands di Dewan Umno Cameron Highlands, Felda Sungai Koyan di sini, kelmarin.

Hadir sama, Ketua Umno Bahagian Cameron Highlands, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dan Ketua Penerangan Umno negeri, Datuk Syed Ibrahim Syed Ahmad.

Adnan yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri turut menegaskan bahawa menjadi kewajipan kepada pemimpin Umno untuk menjawab segala tuduhan dan fitnah yang dilemparkan pembangkang.

"Ini kerana pembangkang suka berbohong serta menimbulkan kacau bilau supaya ahli Umno berada dalam keadaan resah dan gelisah.

“Kita tidak boleh membiarkan pembohongan ini berterusan kerana Umno merupakan parti keramat yang akan terus membela nasib orang Melayu dan rakyat negara ini,” katanya.

Dalam pada itu, beliau meminta pemimpin parti di peringkat akar umbi supaya sentiasa turun padang membantu rakyat miskin dan kurang bernasib baik.

“Apa patut kita tolong, kita kena tolong termasuk membantu menyelesaikan masalah mereka kerana melalui cara ini rakyat akan terus sayang pada parti keramat sekali gus memberi sokongan kepada Umno,” katanya.




0 comments:

share2