Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, March 1, 2017

[ROMPIN] JUMPA MAYAT REPUT KETIKA BERSIAR DI PANTAI


Jumpa mayat reput ketika bersiar di pantai


Rutin harian bersiar-siar di pantai berhampiran rumah di Kampung Janglau, di sini, pada waktu pagi bertukar peristiwa ngeri apabila terjumpa mayat dalam keadaan tertiarap dan reput.

Penduduk Kampung Janglau 3, Sarih Md Sukri Sarih Ahmad, 41, berkata, mayat berkenaan ditemui oleh isteri rakannya yang gemar mencari barang-barang hanyut yang kebiasaan terdampar di pantai selepas air pasang hampir setiap pagi.

“Ketika itu sekitar jam 7.30 pagi semalam, saya dan kawan sedang minum pagi di sebuah kedai di kampung, tiba-tiba isterinya telefon beritahu terjumpa mayat di pantai.

“Kami terkejut dan terus pergi ke Pantai Batu 7, Kuala Janglau seperti yang diberitahu, sampai di sana memang betul ia mayat dalam keadaan tertiarap dan reput, kemudian saya terus hubungi polis,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superitendan Azli Mohd Noor yang dihubungi mengesahkan kejadian dan pihaknya telah ke lokasi serta mendapati mangsa seorang lelaki sedang tertiarap dalam keadaan tidak berpakaian.

Menurutnya, hasil pemeriksaan awal ke atas mayat mendapati keadaannya agak reput dan tiada sebarang identiti dijumpai selain tiada sebarang kecederaan berunsur jenayah ditemui pada badannya.

“Mangsa terus dibawa ke Bahagian Forensik Hospital Rompin untuk proses bedah siasat. Mangsa dipercayai bukan warganegara berdasarkan tiada tanda BCG dan kini ditempatkan di peti simpanan mayat Hospital Rompin.,” katanya.


0 comments:

share2