Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, March 26, 2017

[LIPIS] BAS EKSPRES REMPUH LORI


Bas ekspres rempuh lori


Sebuah bas ekspres membawa 43 penumpang merempuh bahagian belakang sebuah lori di Kilometer (KM) 38, Jalan Lipis- Merapoh, Lebuhraya Center Spine Road (CSR) di sini, awal pagi semalam.

Kejadian pada kira-kira jam 1.15 pagi itu mengakibatkan pemandu bas terbabit, Abd Rahman Daud, 61, yang beralamat di Perumahan Jubakar Pantai, Tumpat, Kelantan mengalami kecederaan ringan di dada, manakala kesemua penumpang dan seorang pemandu tambahan, tidak cedera.

Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Azry Akmar Ayob berkata, bas ekspres dari Terminal Bersepadu Selatan, Sungai Besi itu dalam perjalanan menuju ke Kota Bharu, Kelantan dan ketika tiba di tempat kejadian, pemandu bas terbabit tidak menyedari lori tanpa muatan terbabit berada di hadapannya.

“Ini menyebabkan bas dipandu melanggar lori tersebut dari belakang dan akibatnya, mangsa (pemandu) cedera dan dikejarkan ke Hospital Gua Musang untuk rawatan lanjut.

“Semua penumpang dan pemandu tambahan tidak cedera tetapi pemandu lori terbabit tiada di tempat kejadian,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lipis, Haslizan Ramli berkata, satu jentera dengan kekuatan tujuh anggota diketuai Komander Operasi, Zakaria Jusoh dikejarkan ke tempat kejadian.

Katanya, pihaknya tiba di tempat kejadian kira-kira jam 1.36 pagi bagi membantu mangsa terlibat dan dan operasi tamat pada jam 2.30 pagi.


0 comments:

share2