Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, January 18, 2017

PEMILIK KARAOKE MASIH BERDEGIL


Pemilik karaoke masih berdegil


Kota Bharu - Tindakan degil pemilik premis yang masih menjalankan perniagaan karaoke walaupun dilarang di negeri ini membawa kepada rampasan alatan karaoke dan sitaan kedai di Wakad Stan di sini, malam semalam.

Dalam operasi jam 9 malam itu, kerusi dan meja premis kesemuanya dirampas namun ketika serbuan tiada aktiviti karaoke berlangsung ekoran kawasan itu rancak ketika tengah malam.

Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI), Ramly Che Hussin berkata, dalam operasi terbabit 10 pegawai penguatkuasa MPKB bersama dua anggota polis turut menyertai operasi itu.

“Kita kompaun dan sita tempat perniagaan terbabit yang jelas salah di dari segi undang-undang di negeri ini yang tidak membenarkan aktiviti karaoke dijalankan di premis.

“Perkara ini perlu dipandang serius memandangkan ramai peniaga di negeri ini masih tidak patuh dengan arahan yang ditetapkan dan masih berdegil menjalankan aktiviti karaoke di premis mereka,” katanya.

Sementara itu, dalam operasi berasingan di Tanjung Mas, sebuah kafe siber turut diserbu dan pihaknya turut menyita 47 set komputer ekoran aktiviti permainan melalui komputer yang turut mempengaruhi remaja bawah umur.

Ramly berkata, pihaknya akan meneruskan ops dari masa ke semasa bagi memastikan Kota Bharu bebas dari pelbagai kegiatan yang negatif bersesuaian dengan imej Kota Bharu Bandaraya Islam.


0 comments:

share2