Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, June 20, 2016

NAJIB: SAYA TAK MAHU DIPERSOAL DI AKHIRAT


Najib


Kuala Krai - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan beliau bersikap adil terhadap rakyat Kelantan walaupun negeri ini bukan dikuasai BN.

Najib berkata, ramai yang mendakwa kerajaan pusat menganaktirikan negeri Kelantan, sebaliknya peruntukan besar disalurkan khususnya bantuan rumah banjir membuktikan keprihatinan kerajaan terhadap rakyat negeri ini.

"Orang kata Kelantan anak tiri, itu tuduhan tidak benar, BN tetap adil kerana setiap pemimpin perlu berlaku adil, saya tidak mahu dipersoalkan di akhirat walaupun bumi ini bukan diperintah BN,"katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap di Majlis Penyerahan Rumah Mangsa Banjir di Kampung Staponal di sini, semalam.

Najib berkata, beliau terharu dengan kesengsaraan mangsa banjir setelah melakukan lawatan pada Disember 2014, selepas banjir besar berlaku.

"Saya lihat keadaan banyak rumah yang hanyut. Rosak dan rumah tersebut tidak boleh dibaik pulih, saya sedih, menyusuk kalbu melihat penderita mangsa banjir di Kuala Krai dan daerah lain.

"Saya kembali (berbincang) jemaah menteri, kita perlu buat sesuatu, kita perlu ada program bantuan banjir khususnya Kelantan dan kita usahakan rumah,"katanya.

Apa yang menarik, Najib berkata, pembinaan rumah dengan kos RM65, 000 sebuah adalah pertama kali dibuat oleh Kerajaan Persekutuan.

"Bila kita dapat tahu masalah tanah timbul, saya arahkan untuk membeli tanah swasta, kita usahakan sedaya mungkin supaya mangsa dapat kediaman," katanya.


0 comments:

share2