Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, August 27, 2015

PROTON PERKENAL SAGA PLUS


Proton perkenal Saga Plus


Dikatakan sebagai kereta paling popular di Malaysia dan didaftarkan lebih daripada 500,000 unit sejak diperkenalkan lapan tahun lalu, generasi kedua Proton Saga terus menjadi salah satu model negara paling laris di negara ini.

Ramai memilih Saga kerana prestasi enjin baik, penjimatan bahan api, kelapangan, keselesaan dan keselamatan, diiktiraf mempunyai nilai terbaik untuk wang dalam kelasnya.

Justeru, Proton Holdings Berhad (Proton) melancarkan varian baharu Saga, dipanggil Saga Plus baru-baru ini.

Dikuasakan oleh enjin 1.3 liter Campro IAFM, ia boleh didapati dalam manual dan penghantaran CVT, Saga Plus boleh didapati pada harga serendah RM33,242 hingga RM36,576 seunit. 

Pembeli boleh melihat model baharu ini di semua bilik pameran Proton dari 15 Ogos 2015.

Dilakukan sebagai gantian kepada varian Saga SV sedia ada, Saga Plus sekarang dilengkapi dengan tambahan lima ciri- tanpa caj tambahan. 

Dengan pengenalannya, Proton akan memperkemaskan Varian Saga dengan menghentikan varian Eksekutif dan SE dalam menyediakan lebih nilai kepada pengguna.

Saga Plus mempunyai lima perubahan luaran. Kereta ini dilengkapi dengan 14" inci rim aloi, kit badan penuh, spoiler, belakang hiasan warna badan dan tanda gred ‘Plus’.

Ketua Eksekutif Proton, Datuk Abdul Harith Abdullah berkata, perkataan ‘Plus’ mencerminkan ciri-ciri tambahan kepada model Saga SV sedia ada. 

"Model ini membawa bahagian luar Saga varian Eksekutif manakala mengekalkan kurungan harga SV. Ini bermakna bahawa tidak ada kenaikan harga walaupun mempunyai penampilan lebih baik.

“Reka bentuk Saga Plus bukan sahaja rayuan kepada mereka yang mempunyai keluarga yang kecil tetapi juga kepada golongan belia dan eksekutif muda yang baru sahaja memasuki pasaran pekerjaan," katanya. 

Beliau berkata, varian terbaru ini juga merupakan model direka untuk menarik generasi muda pembeli kereta yang kini mempunyai pilihan untuk memiliki kenderaan peringkat kemasukan yang menawarkan bukan sahaja pemilikan berpatutan dan penjagaan, tetapi prestasi yang luar biasa.

Proton Saga Plus kini dibuka secara rasmi untuk tempahan dan boleh didapati dalam lima warna pilihan - Tranquility Black, Fire Red, Genetic Silver, Solid White dan Elegant Brown. 

Saga Plus datang dengan jaminan tiga tahun atau 60,000 km (yang mana terdahulu).

Untuk menikmati promosi Saga Plus, pelanggan digalakkan untuk datang ke mana-mana bilik pameran Proton di seluruh negara dan memandu uji kereta. 

Harga atas jalan di semenanjung bagi Saga Plus 1.3 model CVT RM36,099.84 (solid) dan RM36,576.84 (metalik) dab Saga Plus 1.3 model manual, RM33,242.40 (solid) dan RM33,719.40 (metalik). 

Untuk maklumat lengkap terbaru tawaran kewangan sila layari laman web Proton Edar di www.proton-edar.com.my.

0 comments:

share2