Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, August 3, 2015

LELAKI MENYAMAR JADI WANITA CANTIK DIDAKWA


Lelaki menyamar jadi wanita cantik didakwa


Beijing –  Seorang lelaki yang menyamar sebagai gadis untuk menjerat cinta seorang lelaki kaya di bandar itu akhirnya tertangkap dan dikenakan hukuman.

Defendan yang menggunakan nama tengah Zhang, mengakui memperdaya seorang ahli perniagaan, Song menerusi aplikasi media sosial, Wechat sejak April lepas.

Memetik laporan sebuah portal antarabangsa, Zhang dikatakan memperdaya Song dengan menyamar sebagai seorang gadis dengan menggunakan nama Jiang Wei.

“Saya rasa perempuan boleh dapatkan lebih perhatian berbanding lelaki, jadi saya menyamar sebagai seorang perempuan dan terus berhubungan dengan Song.

“Tidak lama kemudian selepas lama berhubung, Song mula jatuh cinta dengan saya. Dan kami berdua jadi ‘kekasih’,” katanya.

Menurutnya, kesempatan itu digunakan sepenuhnya bagi Zhang, untuk menuntut duit dari Song.

Dia dikatakan mereka pelbagai alasan untuk meraih simpati dari Song.

Menurut Zhang, dia tidak pernah terburu-buru meminta duit dari Song sehinggalah pada Jun lepas.

“Pada Jun lalu saya terdesak untuk mendaftar masuk ke kelas bahasa. Jadi saya reka alasan untuk meminta 100,000 yuan (RM61,563.74)

“Song terus memindahkan wang tersebut kepada saya. Sejak itu, saya mula meminta duit daripadanya,” kata Zhang.

Manakala Song pula tidak pernah menyangka bahawa selama ini dia berhubungan dengan seorang lelaki.

“Saya tidak syak dia lelaki kerana saya memang banyak berurusan dengan ramai wanita sebelum ini. Suaranya seperti seorang gadis. Dan dia juga hantarkan saya gambar-gambar seorang perempuan yang sangat cantik.

“… Jadi kerana percayakannya, saya kerap berikan apa yang dia mahu,” katanya.

Taktik samaran Zhang akhirnya terbongkar pada Mac baru-baru ini apabila dia terlalu kerap meminta wang.

Song yang curiga, meminta ‘kekasihnya’ untuk membuktikan bahawa ‘gadis’ itu tidak memerangkapnya kerana wang.

“Zhang menyamar sebagai ‘kekasih’ saya dan datang berjumpa. Katanya, ‘kekasih’ saya itu bukan seorang penipu. Kekasih saya, Jiang Wei dimasukkan ke hospital kerana koma.

“Suara Zhang kedengaran seakan suara perempuan yang sering bercakap dengan saya menerusi telefon. Lebih mirip dengan suara Jiang Wei. Selepas itu, saya terus pergi buat laporan polis,” katanya.

0 comments:

share2