Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, May 5, 2015

#PRKRompin : SELAMAT JALAN PERAYU UNDI PAKATAN

Gambar hiasan: Adun Beserah


Pagi nanti pengundi seluruh Parlimen Rompin akan keluar menunaikan tanggungjawab mereka mengundi. Sudah tentu mereka akan tetap menyokong calon Barisan Nasional. Dato' Hasan Arifin adalah tokoh yang telah mereka kenali sejak lama dulu. Mantan Menteri Besar bukanlah calang-calang jawatan yang pernah beliau sandang. Yang penting adalah beliau anak tempatan kelahiran Leban Condong.

Calon Pas pula anak muda yang 'kecewa' dalam kariernya. Pernah jadi tenaga pengajar di UITM di Muadzam. Berkerja dengan kerajaan BN yang sering pembangkang tohmahkan sebagai zalim. Anak peneroka yang telah berhijrah dari kampong halamannya dan jadi peneroka Felda yang diasaskan oleh kerajaan BN.

Kezaliman kerajaan BN adalah memberikan tanah dan memberikan peluang kepada peneroka Felda untuk hidup senang-lenang dan kaya-raya. Jika awal dahulunya tinggal dirumah-rumah kayu, kini mereka sudah mampu memiliki rumah banglo. Zalimkah kerajaan BN... melainkan peneroka-peneroka tidak merasa bersyukur atas rahmat yang Allah kurniakan kepada mereka.

Esok, perayu undi pembangkang akan berduyun-duyun balik kemana mereka berasal.... Kelantan, Terengganu dan Kedah. Mereka tinggalkan segala fitnah dan tohmahan dan kerosakan terhadap masyarakat tempatan. Yang akan membantu pengundi apabila berlaku kesusahan bukanlah tanggung jawab mereka. Mereka hanya pandai berjanji. Calon BN yang menang inilah nanti akan mensucikan segala 'kebusukan' yang mereka perbuat.

Selamat jalan perayu undi Pakatan dan jangan kembali ke Rompin lagi.






0 comments:

share2