Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, December 31, 2014

MAKLUMAT TELEKOMUNIKASI DI PAHANG


Laporan Banjir MCMC Wilayah Timur (31 Dis 2014 @ 8:00 PM)

PAHANG
1. Lipis :
Perkhidmatan komunikasi berfungsi namun gangguan masih lagi dialami di beberapa kawasan seperti di Sg. Yu, Bukit Tujuh, Samak Jani, Merapoh, Kerambit, Kg Relong, Mela, Kuala Kenong, Felcra Sg Temau, Kg Relai, Chegar Perah dan Tebing Tinggi. Gangguan dijangka akan dapat diatasi dalam masa yang terdekat berikutan kerja-kerja baikpulih di tapak pemancar yang terjejas sedang giat dijalankan oleh pihak Telco.

2. Jerantut :
Perkhidmatan komunikasi telah berjaya dipulihkan di beberapa kawasan namun gangguan dan kesesakan talian masih dialami di beberapa kawasan lain seperti di Besul, Lepar Utara, Mukim Tembeling dan Ulu Tembeling, Gelanggi, Lepar Utara, Kg Bantal, Kg Kuala Sat, Mukim Ulu Tembeling, Kg Jeram Abai dan Padang Piol, Merting, Kg Sg Retang, Kg Mat Daling Taman Negara, Bkt Nikmat, Jerantut Feri, Batu Balai, Pekan Damak, Kg Som, Bdr. Jerantut, Sg Jan, Kota Gelanggi, Perlok dan Jengka 6. Liputan dan kualiti perkhidmatan akan bertambah baik dari masa ke masa berikutan kerja-kerja baikpulih di tapak pemancar yang terjejas sedang giat dijalankan oleh pihak Telco.

3. Temerloh :
Perkhidmatan komunikasi telah dapat dipulihkan di sekitar Bandar Temerloh namun gangguan masih dialami di beberapa kawasan seperti di Kerdau, Desa Murni, Teluk Sentang, Jengka 8, Penderas, Jenderak, Tekal, Gong Halt, Kuala Krau, Kg Belenggu, Lebak, Bdr. Temerloh, Songsang, Kg Awah, Paya Kemuning dan Kg Batu Sawar. Liputan dan kualiti perkhidmatan akan bertambah baik dari masa ke masa berikutan kerja-kerja baikpulih di tapak pemancar yang terjejas sedang giat dijalankan oleh pihak Telco.

4. Kuantan :
Perkhidmatan komunikasi berfungsi namun kesesakan talian mungkin dialami di beberapa kawasan.

5. Raub :
Tiada gangguan komunikasi.

6. Maran :
Perkhidmatan komunikasi berfungsi namun kesesakan talian mungkin dialami di beberapa kawasan seperti di Kg Pesagi dan Kg Rambai Sebunga. Masalah kesesakan talian ini dijangka akan dapat diatasi dalam masa yang terdekat.

7. Bentong :
Tiada gangguan komunikasi.

8. Bera :
Perkhidmatan komunikasi berfungsi namun sedikit gangguan mungkin dialami di beberapa kawasan seperti di Pdg Luas, Bohor Baru, Batu Papan, Felda Mayam, Lebak, Felda Purun, Felda Kumai, Pekan Kemayan, dan Mengkarak. Gangguan dijangka akan dapat diatasi sepenuhnya dalam masa yang terdekat.

9. Rompin :
Tiada gangguan komunikasi.

10. Pekan:
Tiada gangguan komunikasi.
Terkini, pihak DiGi dan Celcom masing-masing telah memasang Sistem Pemancar Selular Bergerak dan pemancar baru di Sekolah Menengah Sains Sultan Ahmad Shah, Pekan bagi meningkatkan keupayaan talian mereka di kawasan tersebut.

11. Cameron Highlands :
Tiada gangguan komunikasi.


0 comments:

share2