Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, October 22, 2014

NAJIB: JANGAN TERPEDAYA DENGAN EKSTREMIS


Najib Tun Razak


Kuala Lumpur - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa rakyat Malaysia untuk tidak terpedaya dengan pandangan puak ekstremis dalam perjalanan mereka untuk mencapai matlamat bersama.

Beliau berkata mereka perlu berupaya mengatasi segelintir pihak yang mensensasikan pandangan sempit dan berpuak, dengan memperakui dan bertegas dengan komitmen mereka terhadap satu sama lain.

"Apa yang akan menjadikan Malaysia kekal kuat dan stabil bukannya segelintir pihak yang berkata sesuatu untuk memecah-belahkan kita tetapi sejumlah besar mereka yang melakukan pelbagai perkara untuk menyatukan kita," kata Najib dalam perutusan Deepavali 2014.

Perdana Menteri mengambil perhatian bahawa rakyat Malaysia telah membawa bersama-sama adat resam dan tradisi unik mereka untuk melengkapi struktur masyarakat dan telah bekerja keras dan melakukan pengorbanan untuk menjadikan negara berada pada tahapnya sekarang.

"Semua ini dapat dilakukan kerana semua rakyat Malaysia berkongsi aspirasi serupa untuk hidup dalam harmoni dan sejahtera dengan satu sama lain," katanya.

"Pastinya, kita mungkin tidak sentiasa bersetuju dalam perjalanan kita untuk mencapai matlamat bersama kita, tetapi kita perlu ingat bahawa kita mempunyai ramuan yang sama untuk berjaya.

"Ramuan berkenaan adalah rasa cinta kepada negara Malaysia kita, rasa sayang sesama kita sebagai rakyat Malaysia dan bersikap sederhana dalam apa juga yang kita lakukan," kata Najib.

Perdana Menteri berkata, formula kejayaan Malaysia telah diperakui bukan sahaja oleh negara-negara jiran malah oleh dunia.

Manifestasi terkini dalam perkara ini, katanya adalah kejayaan besar negara yang diundi menduduki kerusi tidak tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu baru-baru ini.

"Kejayaan kita menduduki kerusi itu membuktikan penghormatan masyarakat antarabangsa terhadap Malaysia dan pendekatan sederhana kita dalam menangani cabaran dalam negara, serantau dan antarabangsa," katanya.

0 comments:

share2