Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, August 20, 2014

TEMUI AJAL SELEPAS SARAPAN


Pegawai Penyiasat Ibu Pejabat Polis Daerah Muar menyiasat insiden yang menimpa Wah Peng

Muar – Seorang warga emas lelaki maut selepas basikal yang ditungganginya terbabit kemalangan dengan sebuah kereta di Jalan Salleh, semalam.

Dalam kejadian jam 10 pagi itu, Heng Wah Peng,83, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Difahamkan, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah selepas keluar minum pagi bersama rakan-rakan di sebuah warung di Jalan Salleh sebelum singgah sebuah kedai runcit membeli barangan dapur.

Malangnya, semasa membelok ke kanan memasuki Lorong Haji Hassan Nindung ke rumahnya di Taman Mas Jaya, basikal mangsa dirempuh dari belakang oleh sebuah kereta dari arah yang sama menghala ke Bukit Pasir.

Akibat rempuhan kuat itu, mangsa tercampak ke atas jalan raya dan meninggal dunia di tempat kejadian. Pemandu dan dua penumpang kereta terbabit yang berusia antara 20 hingga 40-an tidak mengalami sebarang kecederaan.

Seorang jiran yang enggan dikenali berkata, menjadi kebiasaan setiap pagi mangsa menaiki basikal ke warung membeli sarapan pagi dan barangan dapur.

“Kira-kira jam 8 pagi tadi, saya sempat menegur Wah Peng dan memintanya agar tidak keluar kerana cuaca mendung dan kelihatan mahu hujan.

“Tetapi mangsa mengatakan tidak mengapa dan terus berlalu menunggang basikal. Dua jam kemudian, saya dikejutkan dengan berita insiden yang menimpanya,” katanya yang tidak menyangka pertemuan terakhir dengan jirannya itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisoner Azman Ayob ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan memberitahu mayat mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) untuk bedah siasat.

“Saksi kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

0 comments:

share2