Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, February 22, 2014

KARNIVAL SUKAN ANAK MUDA PARLIMEN PEKAN



PEKAN - Satu program yang boleh mendekatkan dengan anak muda serta belia akan di anjurkan oleh Pegerakan Pemuda UMNO Pekan, yang akan dikelolakan oleh Biro Belia, Sukan & Rekreasi PPU Pekan.

Program yang di namakan Karnival Sukan Anak Muda Parlimen Pekan,yang akan berlangsung pada 8hb March nanti akan bermula di peringkat DUN. 

4 pasukan terbaik di peringkat DUN pula akan layak ke peringkat Parlimen Pekan yang akan berlangsung pada  19hb April. pada hari yang sama juga perlawanan sepak takraw berpasukan juga akan diadakan.

Antara DUN yang terlibat di Parlimen Pekan adalah Dun Peramu Jaya (Padang Awam Shahbandar), Dun Pulau Manis (Padang Kg Batu 8 Lepar), Dun Bebar (Padang SK Temai) dan Dun Chini (Padang Dara Chini).

Bagi perlawanan akhir bola sepak yang berlangsung Pada 19hb April pula akan berlangsung di Padang Majlis Daerah Pekan, manakala perlawanan sepak takraw pula akan berlangsung di Dewan Seroja Majlis Daerah Pekan. 

Jumlah hadiah keseluruhan yang di tawarkan adalah RM2500.00. Johan akan mendapat RM1000.00, Naib Johan RM700.00, manakala tepmpat ketiga RM500.00 dan Keempat RM300.00.



0 comments:

share2