Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, February 22, 2014

ISU DATO' MUNAWAR KELUAR PARTI, TERBUKTI PDO PEMFITNAH

Foto yang kononnya CMK mencium Anwar namun dinafikannya.


Isu bekas Exco Dato' Ahmad Munawar Abdul Jalil keluar UMNO dan menyertai pembangkang menjadi hangat sejak pagi semalam (21.2.2014). Ianya dimulakan di blog Pahangdaily yang umum ketahui ianya dikendalikan oleh blogger Cucu Mat Kilau (CMK).

CMK atau nama sebenarnya Mohd Shukri Bin Ramli, selain dari blogger pro pembangkang beliau juga pernah bertanding atas tiket PKR di N.39 Dun Kemayan dalam PRU12 lalu, namun tewas kepada calon BN dengan majoriti 3,678 undi.

CMK adalah bekas pekerja Jabatan Perancangan Bandar dan Desa. Kita tidak mahu singkap apa sejarahnya sewaktu dalam perkhidmatan (kerana kita anggap perkara itu sudah berlalu). Kini beliau menumpukan sepenuh masa kepada penulisan blog Pahangdaily dan menguruskan perniagaan sewaan peralatan siaraya serta perkhidmatannya sebagai Pengacara Majlis.

Bagaimanapun lewat malam semalam blog Pahangdaily telah mengeluarkan artikel ralat dan memohon maaf konon atas kesilapan dalam mengeluarkan artikel mengenai Dato' Ahmad Munawar menyertai PKR sebelum ini.

Memang bukan baru sekali ini Pahangdaily memohon maaf setelah membuat kenyataan palsu. Umum juga sedar bahawa itulah cara Pahangdaily lakukan untuk mendapat populariti. Namun oleh kerana selalu sangat melakukan taktik demikian telah menyebabkan kreadibiliti Pahangdaily jatuh sehingga ada yang menganggap PDO bukan lagi Pahangdaily Online tetapi adalah Pedo'oh (pembohong) Daily Online. Selain itu ianya hanyalah sebuah laman blog 'copy and paste' saja.

Tidak mustahil Dato' Ahmad Munawar dan Yb. Nurhidayah Adun Luit akan mengambil tindakan umdang-undang kepada CMK peribadi atau juga kepada Pahangdaily itu sendiri.

Kami berpendapat bahawa CMK hanya memainkan isu keluar parti dan menyertai PKR ini adalah usaha CMK dan Pahangdaily untuk meraih perhatian menjelang Program Ceramah Isu Semasa Sempena Perasmian Pusat Khidmat dan Penubuhan 4 Ranting PKR di Maran. Selain itu CMK sendiri terkenal sebagai blogger 'Cari Makan' mungkin juga berniat untuk meraih hasil pendapatan secara mudah.

0 comments:

share2