Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, April 8, 2013

PAS Rela Dicabul DAP


PAS memang tunduk pada DAP rupanya. Dulu sanggup gadaikan kesucian agama islam, sekarang sanggup berikan lambang parti pada kafir DAP pula. Dan pemimpin PAS ni sebenarnya semuanya otak udang. Mereka tak terfikir ke, kenapa DAP taknak guna lambang PKR ?

Semua orang tahu DAP taknak guna lambang PKR sebab PKR tu parti dah hancur. Dah tak ada penyokong. Lagipun DAP tahu, yang PAS ni ramai pengikut bodoh melampau. Apa saja cakap pemimpin mereka, mereka akan ikut saja walaupun disuruh ceraikan bini sekalipun, mereka sanggup. Disebabkan PAS ni dipenuhi orang orang bodoh dan jahil, mudahlah DAP mempergunakan mereka.

Pas tidak akan menarik semula persetujuannya membenarkan DAP menggunakan lambang parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) meskipun menimbulkan keresahan ahlinya di peringkat akar umbi.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, kebenaran berkenaan diberikan kerana Pas dan DAP mempunyai persefahaman bersama atas konsep resolusi yang disepakati antara parti dalam pakatan pembangkang.

"Kita bersedia beri DAP guna lambang Pas kalau DAP tidak diizinkan menggunakan lambangnya," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah sempena pelancaran manifesto PRU-13 pakatan pembangkang khusus untuk negeri ini di Kompleks Pas Kedah, Kota Sarang semut di sini malam tadi.

Baru-baru ini, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyuarakan hasrat untuk bertanding menggunakan lambang Pas dalam PRU-13 jika Pendaftar Pertubuhan (ROS) membatalkan pendaftaran DAP ekoran kesilapan pada pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) parti itu tahun lalu. - Sumber

0 comments:

share2