Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, February 21, 2013

Masalah Air Penduduk Felda Bakal Diatasi - Adnan Yaakob


Sebanyak RM70 juta diperuntukkan bagi menaik taraf rumah pam dan menggantikan paip lama di seluruh Bera.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, daripada jumlah itu, sebanyak RM30 juta diperuntukkan oleh kerajaan bagi menggantikan paip-paip lama di kawasan kampung tradisional di daerah itu.

Tambahnya, RM40 juta lagi diperuntukkan oleh Felda bagi kerja yang sama di seluruh gugusan tanah rancangan Felda daerah itu yang sering mengalami gangguan bekalan air.

"Kerja-kerja menggantikan paip lama di kampung tradisional akan dijalankan dalam lima pakej dan RM16 juta daripada peruntukan itu telah dibelanjakan untuk menggantikan paip lama.

"Bagi kawasan tanah rancangan peneroka, Felda kini dalam proses tender dan baru-baru ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengeluarkan arahan supaya kerja-kerja tersebut disegerakan," katanya.

Adnan berkata, penduduk atau peneroka yang mengalami masalah bekalan air diharap bersabar kerana kerja menaik taraf kedua-dua prasarana itu mengambil masa untuk disiapkan.

"Kerja-kerja tersebut bukan mudah seperti menggantikan bateri telefon bimbit yang hanya boleh disiapkan dalam masa beberapa saat.

"Sehubungan itu saya menasihati penduduk dan peneroka tidak terpengaruh dengan hasutan pembangkang kononnya kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mempedulikan nasib mereka,".

0 comments:

share2