Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, December 24, 2012

DAP TAKUT SAHUT CABARAN!!!


Bertempat di Tokong Cina Kampung Telemong, seramai 50 orang ahli dan penyokong MCA berkumpul bagi membuat cabaran kepada DAP.

Mereka terdiri daripada 15 orang Pengerusi JKKB dari seluruh Daerah Bentong hadir bagi melakukan upacara sumpah memotong leher ayam.

Sebelum ini, MCA bertindak menyindir DAP kerana terpaksa menghentikan program anjuran mereka atas arahan beberapa pemimpin PAS tempatan. 
Ekoran daripada itu, MCA pula melabelkan DAP sebagai Pak Turut kepada PAS kerana takut dengan arahan sedemikian.
Walaubagaimana pun DAP telah menafikan perkara tersebut namun penafian itu dituruti dengan cabaran untuk mengangkat sumpah memotong leher ayam.
 
Sementara menunggu Ketua DAPsy Bentong, Chow Yi Hui, Pengerusi - Pengerusi JKKB dan ahli serta penyokong MCA sempat mengadakan upacara bersembahyang di Tokong tersebut. 
Mereka kemudiannya didatangi oleh sekumpulan ahli DAP yang diketuai oleh Wong Chee Man (Ketua Penaja DAP Telemong) dan memaki hamun Pengerusi JKKB yang turut serta.

Mereka mendesak agar upacara mengangkat sumpah dengan memotong leher ayam tidak dilakukan di Tokong tersebut dan mendakwa perbuatan itu hanya menyalahgunakan tokong.
Dalam pada masa yang sama, cabar mencabar berlaku diantara mereka. Penyokong - penyokong DAP turut mendesak agar Pengerusi JKKB beredar dari kawasan tersebut.

 
Atas nasihat dari AJK Tokong dan pihak keselamatan, Pengerusi JKKB serta ahli - ahli yang turut hadir bersetuju untuk tidak berada didalam kawasan tokong.

Walaubagaimana pun, mereka masih menunggu kehadiran Ketua DAPsy dihadapan bangunan MCA Telemong yang berhampiran.

Namun, setelah menunggu sehingga lewat petang, bayang Chow Yi Hui tidak kelihatan dan ayam yang hendak dijadikan alat upacara angkat sumpah itu pun dilepaskan.
Nah!!! Bukan ke itu bukti bahawa puak - puak DAPigs ni takut bila dicabar secara terang - terangan sedemikian? Bagaimana mungkin mereka mampu mentadbir Negara kelak?

Macam mana pulak diorang nak menang dalam PRU akan datang seandainya nak sahut cabaran macam tu pun diorang dah ketar lutut!!! Jangan mimpi la!!! Setakat berangan - angan kosong je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

0 comments:

share2