Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, November 23, 2012

Pemimpin PAS Rela Melihat Umat Islam Palestin Mati Demi Politik


Ke hadapan para syuhadah yang gugur dan warga Palestin yang cedera parah akibat peluru berpandu tidak bermata tentera negara haram Israel. Percayalah doa kami tidak putus untuk roh dan kesejahteraan rakyat negara anda yang masih bernyawa. Kami di sini orang kecil yang terlalu simpati dengan kesengsaraan anda di bumi anbia tersebut.

Jika anda menuduh kami tidak melakukan apa-apa untuk membela nasib negara dan rakyat Palestin, kami minta maaf kerana umat Islam di negara ini tidak cukup bersatu kerana masih ada yang mahu memurtadkan satu sama lain.

Malah lebih teruk ada ulama yang tergamak mengaminkan agar Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipimpin oleh Perdana Menteri beragama Islam dan amat bersimpati dengan nasib rakyat Palestin dilaknat.

Bayangkan bagaimana nasib rakyat Palestin jika negara ini jatuh ke tangan orang yang suka melaknatkan sesama Islam.

Apa pula nasib orang Islam yang tertindas di seluruh dunia seperti negara-Mu di Tebing Barat dan lain-lain negara yang penduduk Islamnya ditindas seperti haiwan. Kami ingin bersatu membantu anda yang dibunuh dan diratah peluru berpandu yang tidak bermata dan jahil erti menjaga kebajikan ummah.

Namun apa respons yang kami dapat daripada pemimpin Islam kami adalah, kami dilaknat oleh mereka yang sepatutnya bercakap benda yang manis dan indah-indah ibarat bauan syurga yang mengiringi jenazah-jenazah syuhadah di alam baqa.

Jika ulama tidak mahu mendoakan kesejahteraan roh-roh anak-anak bumi Palestin biarlah kami berjuang dengan mata pena dan dakwat digital di dunia maya.

Kelmarin, seorang anak Palestin, Mahmud Samouni meratap sendirian di hadapan kantor kedutaan Amerika Syarikat, rakan sekutu utama Zionis. Dia mungkin tidak mampu dari segi kewangan seperti penganjur perhimpunan haram untuk berkumpul beramai-ramai lalu cuba meruntuhkan sistem demokrasi di negara ini.

Tiada baju kuning mahupun baju hijau hanya kemeja-T yang dipakainya. Namun dia lebih waras dan sudah pasti tidak nyanyuk atau gila kuasa.

Sepanduknya ringkas dan kusam, tetapi membekas di hati sesiapa yang berfikiran jelas semasa membacanya.

Kata-kata di sepanduknya dalam bahasa ibunda kami ia berbunyi, "Saya bernama Mahmud Samouni dari Palestin, umur saya 15 tahun. Mengapa kamu membiarkan peristiwa yang sama berulang semula di Gaza?"

Percayalah! Tidak siapa ingin perkara sama berulang. Apatah lagi perkara kejam yang menyebabkan kematian ratusan nyawa manusia. Itulah kebenarannya, namun apakan daya rakyat negara kami di Malaysia ini pun sanggup mempolitikkan nyawa mereka dengan menolak Kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).

Kepada Syuhadah dan warga Palestin yang terkesan akibat serangan ganas sebuah rejim, hanya sejambak bunga ros putih kami kirimkan dari kejauhan berserta bacaan Al-fatihah sebagai sedekah kepada roh yang yang sedang meniti syurga abadi.

Kami endah dan kami prihatin dengan nasib kamu yang dibunuh dan dicederakan. Namun apa daya kami hanya ada suara dan tentera pengaman yang dipanggil datang mereka datang dan di suruh pulang lalu kembali semula. Kami perdengarkan bacaan doa qunut nazilah untuk musuh-musuh-Mu dan Islam:-

Ya Allah,

Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh kami,

Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan mereka.

Ya Allah,

Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka

Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka,

Goncangkan pendirian mereka,

Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka,

Wahai Tuhan yang gagah perkasa,

Wahai Tuhan yang penuh raksasa,

Wahai Tuhan yang bersifat murka,

Ya Allah Ya Allah Ya Allah Ya Allah,

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,

Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,

Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Dan menangkan kami ke atas mereka. Amin."

0 comments:

share2