Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, January 31, 2012

PAS YANG SEMAKIN DIRAGUKAN



KUALA LUMPUR - Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub menolak pandangan media bahawa Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan menjadi sasaran susulan pemecatan Datuk Dr Hasan Ali awal bulan ini, berhubung tindakan penggantungan lima penuntut Kolej Universiti Insaniah (Kuin).

Sambil menegaskan isu melibatkan Azizan dan Hasan jauh berbeza, Salahuddin berkata, Pas juga bukan satu parti yang mengamalkan budaya suka memecat ahli dan pemimpinnya.
"Pas bukan (parti) suka pecat orang. Itu mainan politik media arus perdana kerajaan, yang melihat siri pemecatan dari Pas. Jadi, kita bukan budaya pecat orang, bukan menjadi amalan dan budaya suka pecat orang atau mengambil tindakan disiplin ke atas seseorang......... (Sinar Online)

Walau apapun, rakyat melihat parti Pas sudah kian runtuh dan hilang wibawa. Kekuatan yang ada dan tinggal ketika ini hanyalah sebahagian sibertroppernya yang juga sudahpun semakin hilang keyakinan kepada Pakatan Rakyat serta juga Parti Pas sendiri.

Ini berikutan beberapa isu yang tidak menyenangkan penyokong-penyokongnya akhir-akhir ini termasuk isu pemecatan Datuk Dr Hassan Ali dan isu bahawa MB Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang dihebohkan akan turut dipecat gara-gara kes tindakan beliau menggantung 5 pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN).

Selain itu, rakyat dan penyokong-penyokong Pas juga sudah tidak yakin dengan sokongan yang Pas berikan kepada Pakatan Pembangkang serta sokongan terhadap DS Anwar Ibrahim dalam rancangan mereka merampas Putrajaya.

Majoriti rakyat dan penyokong tegar Pas sudah tidak lagi yakin kepada kepimpinan DS Anwar Ibrahim serta kredebilitinya sebagai 'bakal PM Malaysia' berikutan skandalnya bersama pelacur China serta kes liwat Saiful baru-baru ini.

Walaupun hakim membebaskan beliau namun ianya hanya kerana kelemahan dari segi teknikal sedangkan keyakinan terhadapnya sebagai tertuduh yang bersalah amat tinggi. Bahkan DS Anwar yang yang hanya dibicarakan dari kandang tertuduh serta tidak mengangkat sumpah sangat mencurigakan dan dikesalkan.

Tindakan pemimpin-pemimpin Pas yang terus-terusan memberikan sokongan kepada DS Anwar dilihat sebagai lebih kepada berkepentingan politik dan bukan lagi perjuangan menegakkan Islam dan tidak lagi berada dilandasan yang benar memnimbulkan kekecewaan penyokong-penyokong mereka.

Khabarnya, dalam masa terdekat, seorang lagi pemimpin Pas peringkat tertinggi akan keluar meninggalkan Pas kerana sudah hilang percaya kepada parti dan sudah tidak ingin lagi bersubahat dengan perlakuan dan sokongan yang salah selama ini. Ini sudah tentu akan memberikan tamparan hebat kepada parti berkenaan menjelang PRU13 nanti.



0 comments:

share2