Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Thursday, October 20, 2011

Jeff Ooi Penakut!!!



KUALA LUMPUR 19 Okt. – Cabaran Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein tidak disahut, sebaliknya wakil rakyat DAP, Jeff Ooi menuntut permit Utusan Malaysia digantung kononnya kerana menerbit berita palsu berhubung rancangan menjadikan Kristian agama rasmi.

Menurut Ooi, Utusan perlu dikenakan tindakan kerana membuat laporan tidak berasas yang cuma mencetuskan keadaan tegang antara agama di Malaysia.

“Saya minta Menteri Dalam Negeri menggantung lesen percetakan Utusan Malaysia," katanya di lobi Parlimen hari ini.

Semalam, Hishammuddin mencabar Ooi menyaman Utusan Malysia jika ahli Parlimen DAP itu yakin pendedahan akhbar tersebut mengenai agenda menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara ini dalam satu majlis tertutup pada Mei lalu adalah salah.

Cabaran itu dibuat sebagai menjawab dakwaan Ooi yang dipetik daripada akhbar The Sun dan disiarkan dalam portal Malaysiakini bahawa beliau mengesahkan tidak ada bukti kukuh bagi menyokong dakwaan kumpulan Kristian mahu menjadikan agama itu sebagai agama rasmi.

Namun semalam, bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman yang berada dalam majlis itu sekali lagi meminta mana-mana pihak supaya tidak mempertikaikan kredibiliti pihak berkuasa menyiasat isu tersebut.

Ooi sebelum ini menafikan dakwaan terlibat dalam satu majlis pertemuan paderi yang kemudiannya melafaz ikrar untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan, sekali gus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut agama itu.

Majlis tersebut dan ikrar menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan terlebih dahulu didedahkan oleh bigdogdotcom menerusi entri bertajuk Making Chris tianity the official religion? dan blog Marah ku di http://marahku.blogspot.com.

Ps: Memang sah la. DAPigs ni setakat bercakap je pandai. Tapi, bila suruh ambik tindakan, semuanya kecut telur!!!

0 comments:

share2