Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, March 1, 2011

RUMPUN MAKMUR, PERTEMPURAN UMNO DAN PAS



Malam semalam satu pertempuran hebat telah berlaku apabila kedua-dua ceramah UMNO dan Pas berlangsung dalam satu gelanggang dalam masa yang sama.

Ceramah UMNO diaadakan di Bilik Gerakan UMNO Cawangan Sekoh. Penceramahnya adalah terdiri dari Khairulrizwan Ishak, Halim Tuah dan Ustaz Yusuf Isa, masing-masing mewakili Pergerakan Pemuda UMNO dan Badan Perhubungan UMNO Kelantan.

Dalam ceramah-ceramah mereka, mereka membongkar penipuan yang dilakukan oleh pakatan pembangkang selama ini bagi memburuk-burukkan kerajaan yang selama ini telah memberikan pembelaan kepada semua golongan rakyat bagi kehidupan yang sejahtera.

Dalam masa sama, diseberang jalan pihak Pas dengan penceramahnya terdiri dari calonnya sendiri, Hasanuddin Salim dan dibantu oleh Mat Sabu. Dalam ceramah-ceramah mereka, seperti biasa, mereka memberikan janji dan mimpi kepada rakyat.

Konon bila memerintah, mereka akan turunkan cukai jalan, turunkan harga barang dan sebagainya. Mereka mengajak rakyat menyokong dan mengundi Pas untuk mengubah kerajaan. Apakah bila Pas menang di DUN Kerdau ini kerajaan akan diperintah oleh Pas dan pakatan pembangkang? Apakah yang dapat mereka ubah jika hanya DUN Kerdau dapat mereka tawan? Apakah mereka ingin menubuhkan sebuah kerajaan bagi Kerdau? (Apabila hanya Kerdau yang menyokong mereka sedangkan DUN dan Parlimen lain masih milik BN? Sipakah yang mereka ingin tipu? Bodoh sangatkan pengundi Rumpun Makmur untuk memilih mereka?)


0 comments:

share2