Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, February 25, 2011

KERDAU: CALON 'RECYCLE' YANG TAK MENGENANG BUDI???


Tak pelik la kenapa PAS letak si Hassanuddin sebagai calon mereka di kerusi Dewan Undangan Negeri Kerdau ni rupanya.

Walaupun si Hassanuddin ni dah dua kali tewas dalam Pilihanraya Umum, beliau juga tidak diterima rakyat tempatan sebenarnya.

Calon 'recycle' PAS ni juga merupakan anak tempatan. Ini kali pertama PAS tak gunakan 'pemain import' untuk bertanding dalam Pilihanraya Kecil. Tak macam sebelumnya.

Hassanuddin ni juga merupakan legasi dan simbol PAS yang sebenarnya. Katanya dia seorang usahawan yang memiliki kelulusan Diploma Ukur Tanah dari UiTM.

Belajar pun kat Universiti yang dibina Kerajaan khusus untuk Bumiputera. Tapi bila keluar, jadi pembangkang. Nampak sangat la jenis manusia tak mengenang budi dia ni rupanya.

Selain itu, si Hassanuddin ni juga pernah terlibat dalam kerja - kerja pembinaan kontrak berskala besar seperti pembinaan infrastruktur di Hospital Temerloh.

Kontrak pun Kerajaan jugak yang bagi. Itu pun dia masih jugak nak kata Kerajaan ni kejam la, menindas rakyat la dan sebagainya. Memang sah jenis manusia tak berguna, macam sampah.

Tapi nak buat macam mana. Itu dah menjadi sebahagian legasi Parti Angguk Saja ni. Orang bagi bunga, dia balas taik. Mana reti nak berterima kasih. Apatah lagi nak mengenang budi. Ceit!!! Pigidah!!!

2 comments:

  • Anonymous says:
    February 25, 2011 at 12:20 PM

    Nasib baik ada UiTM.... dapatlah calon PAS buat Diploma....

    Darah dagingnya penuh dengan hasil dari kerajaan BN... jaga2 nanti pecah perut.

    PAS is Dead
    PAS go to Hell

    Warisan

  • Anonymous says:
    February 25, 2011 at 3:35 PM

    itu loan sudah settlekah?.sikit tanya.

share2