Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Monday, July 20, 2020

PRK DUN SLIM BAKAL DISERTAI RAMAI CALON BEBAS




PRK N58 DUN Slim diadakan susulan kematian penyandangnya, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib, 59 (UMNO/BN) yang menjadi wakil rakyat di kawasan berkenaan selama empat penggal sejak tahun 2004.


Perak mempunyai 59 kerusi DUN dan daripada jumlah itu 32 membentuk Perikatan Nasional, 25 UMNO/BN, 3 PAS, 4 Bersatu, manakala DAP memiliki 16 kerusi, Amanah 5, PKR 3, Bebas 2 dan Gerakan 1.


Demografi pengundi di Slim adalah Melayu 74.61%, India 13.19%, Cina 10.42%.
Dalam PRU14 lalu, UMNO (BN) mendapat 8,327 undi, PAS 4,103 dan PPBM (PH) mendapat 6,144 undi.


Dalam suasana perpaduan ummah dan Maufakat Nasional, jika undian lalu diambil kira maka sudah pasti calon Maufakat Nasional akan mendapat 12,430 undi.


Dalam suasana kerjasama dalam kerajaan Perikatan Nasional sekarang ini, sudah pasti PPBM (Merah) tidak akan meletakkan calonnya di kerusi ini.


PKR awal-awal lagi sudah memberi isyarat kepada rakan dalam Pakatan Harapan bahawa mereka akan meletakkan calon dalam PRK N58 Slim nanti bagi menutup ruang parti komponen lain dari meletakkan calon mereka.


Jika pembahagian kerusi antara Pakatan Harapan dalam PRU lalu diambil kira, pastinya PPBM (Hitam) lebih berhak meletakkan calonnya.


Namun keretakan dalam PH tidak memustahilkan bahawa DAP, Amanah akan turut meletakkan calon proksi mereka sebagai calon Bebas jika PKR tetap meletakkan calon tanpa merujuk kepada perbincangan dengan DAP terlebih dahulu sebagai kuasa terbesar dalam Pakatan.


Sepertimana di PRK Chini, DS Najib tidak akan bertanding namun zikir Najib Razak dan BossKu akan terus didendangkan kepada rakyat agar rakyat terus leka dan alpa kepada kecurian yang Madey dan LGE serta kroninya lakukan.


ZIKIR JIWA SAKIT..
najib itu najib ini
najib begitu najib begini
itu kerana najib ini kerana najib
semua kerana najib semua salah najib..

Image may contain: 1 person, eating, sitting and food

(Oleh Azam Abd Rahman)

0 comments:

share2