Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, January 10, 2015

KUALA KRAU : SUKARELAWAN PEJABAT MB PAHANG BANTU BERSIH KAWASAN




Seramai 40 orang sukarelawan dari Pejabat YAB Menteri Besar Pahang meringankan tulang dan turun padang membantu membersihkan kawasan yang turut dilanda banjir.






Antara kawasan yang dipilih ialah Sekolah Kebangsaan Paya Taram, Kuala Krau, Temerloh yang turut ditenggelami air sewaktu banjir beberapa minggu yang lepas.







Selain sukarelawan dari Pejabat Menteri Besar Pahang, anggota sukarelawan ini juga turut disertai beberapa orang staf Pejabat UMNO Negeri dan ahli - ahli MIC Negeri Pahang.





Sekolah Kebangsaan Paya Taram menempatkan seramai 25 orang guru dan 175 orang pelajar yang tinggal disekitar kawasan tersebut, termasuk dari kalangan orang - orang Asli yang tinggal berhampiran.




KDYTM Tengku Puan Pahang memberi "The Final Touch" dalam kerja - kerja\
 pembersihan SK Payan Taram bersama sukarelawan yang terlibat.


Selain sukarelawan dari pejabat Menteri Besar ini, sekolah tersebut juga turut mendapat bantuan dari kalangan petugas Parlimen Malaysia yang dibawa oleh Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Dato' Sri Ismail Said selaku Ahli Parlimen Kuala Krau.




Keberangkatan KDYTM Tengku Puan Pahang sewaktu kerja - kerja pembersihan sedang dijalankan memang agak mengejutkan para sukarelawan dan memberikan mereka semangat untuk terus berkhidmat kepada rakyat.



0 comments:

share2