Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Wednesday, August 1, 2018

SIDANG PARLIMEN: MENTERI KEWANGAN HANYA BERCERAMAH POLITIK, TIDAK JAWAB SOALAN






Ahli Parlimen Ayer Hitam, Wee Ka Siong menyifatkan Menteri Kewangan Lim Guan Eng hanya sekadar berceramah politik dalam menjawab soalan di Dewan Rakyat.

Jelas beliau, Guan Eng sekadar mahu kredit dan terus memberikan gambaran buruk kepada kerajaan terdahulu pimpinan Barisan Nasional (BN).

“Memang dia (Guan Eng) tidak menjawab justifikasi untuk hutang negara, definasi yang diberikan hanya mengikut definasi sendiri. Apa yang kita dedahkan sebelum ini berkaitan hutang negara bukan kita ambil sembarangan tetapi kita ambil definasi yang telah ditentukan oleh IMF.




“Apa yang kita tanya, dia akan menyimpang kepada soal 1MDB. Kita nak tanya bagaimana dia dapat jumlah yang meningkat begitu mendadak tetapi dia mengelak. Nak minta perincian tidak diberi, jadi bagaimana mahu berbahas,” ulas beliau ketika ditemui oleh UMNO-Online di lobi Parlimen hari ini.

Sidang Dewan Parlimen sesi petang kecoh apabila Menteri Kewangan berbahas berkaitan hutang negara dan hutang 1MDB.

Katanya, Menteri Kewangan dilihat cuba bermain politik apabila diajukan tentang fakta sebenar jumlah hutang negara dan setiap kali diajukan soalan oleh Ahli Parlimen BN.

“Menteri Kewangan cuba menjawab dengan provokasi dan tidak berdasarkan fakta sebenar,” katanya.


0 comments:

share2