Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Tuesday, June 19, 2018

UMNO BUKAN NAJIB YANG KAWAL UNIT KOMUNIKASI STRATEGIK UMNO




Kuala Lumpur – Unit Komunikasi Strategik UMNO yang lantang bersuara sejak Barisan Nasional tewas pada 9 Mei lalu menafikan mereka di bawah kawalan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, unit tersebut menegaskan penyumbang tulisan dan idea terhadap kenyataan yang dikeluarkan datang dari pelbagai arah.

Ini termasuklah dari ahli UMNO sendiri serta penggiat media sosial parti berkenaan.

Malah, unit itu mendedahkan bahawa terdapat juga individu bebas yang tidak terikat dengan sebarang parti politik menyumbang idea dan tulisan kepada unit komunikasi berkenaan.

Jelasnya, semua idea serta tulisan yang disumbangkan kepada unit itu akan diperhalusi terlebih dahulu sebelum disiarkan kepada umum.




“Bahawa unit ini di bawah penguasaan Najib juga adalah tidak berasas kerana penyumbang tulisan dan ideanya datang dari pelbagai arah, termasuk ahli dan penggiat media sosial Umno sendiri.

“Jadi, tidak perlu ‘menelanjangkan’ siapa di belakang unit ini kerana kami menerima banyak sumbangan dalam bentuk tulisan setiap hari, dan ia dibuat secara sukarela,”katanya menerusi kenyataan tersebut.

Sebelum ini, pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang menggesa Unit Strategik Komunikasi UMNO untuk mendedahkan individu yang bertanggungjawab di belakangnya.

Unit tersebut sinonim dengan kenyataan lantang menyerang balas lawan politiknya namun segala kenyataan yang dikeluarkan tidak mempunyai nama penulis.

Selain itu, Kit Siang turut mempersoalkan sama ada unit itu merupakan salah satu proksi Najib yang kononnya masih mahu berkuasa walaupun telah melepaskan jawatan Presiden UMNO.




Membidas kenyataan Kit Siang, unit berkenaan berkata pemimpin DAP itu perlu terlebih dahulu menjawab pertanyaan orang ramai mengenai siapa di belakang Red Bean dan sama ada mereka dibiayai.

Ujarnya, peranan unit tersebut sama seperti suara DAP dalam Roket serta PAS melalui Harakah yang melaporkan untuk parti masing-masing selepas mengumpul data dari pemimpin parti.

“Oleh itu, tak perlu rasanya Kit Siang sibukkan diri dengan pertanyaan ‘orang tidak berilmu’ ini. Kami hanya unit media dan bukan pasukan penyebar fitnah dan bukan penghantar maklumat separuh benar,” katanya lagi.


0 comments:

share2