Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, June 25, 2017

[KUANTAN] CATAT 357 KEMALANGAN SEPANJANG OP SELAMAT 11


Catat 357 kemalangan sepanjang Op Selamat 11


Sebanyak 357 kemalangan dicatatkan berlaku di negeri ini sepanjang Op Selamat 11/2017 sehingga semalam sempena Hari Raya Aidilfitri diadakan bermula 18 Jun lalu.

Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Azri Ahmad berkata, jumlah kemalangan tertinggi iaitu 151 berlaku di Kuantan diikuti Bentong (61 kemalangan), Temerloh (33 kemalangan), Maran (23 kemalangan) dan masing-masing 20 kemalangan di Pekan dan Bera.

Menurutnya, daerah Maran mencatatkan 18 kes kemalangan, Lipis (12 kemalangan), Raub (10 kemalangan), Jerantut (empat kemalangan) dan Cameron Highlands (lima kemalangan).

"Dalam tempoh lima hari Op Selamat 11, dua kes kemalangan maut dicatatkan berlaku iaitu di Temerloh dan Bentong melibatkan penunggang dan pembonceng motosikal.

"Manakala dua kematian direkodkan sehingga semalam, lapan mangsa cedera parah dan tiga mangsa cedera ringan," katanya dalam sidang akhbar selepas Majlis Pelancaran Op Selamat 11/2017 Sempena Hari Raya Aidilfitri di Terminal Sentral Kuantan , semalam.

Azri mewakili Ketua Polis negeri, Datuk Rosli Ab. Rahman bagi merasmikan pelancaran Op Selamat berkenaan.

Turut hadir , Exco Kemudahan Asas dan Alam Sekitar negeri, Dato' Sri Ir. Mohd. Soffi Abd. Razak.

Azri berkata, untuk Op Selamat kali ini, seramai 309 pegawai dan anggota ditugaskan untuk menjalankan operasi sepanjang 15 hari berkenaan.

Beliau turut menasihatkan pengguna jalan raya agar memandu secara berhemah bagi mengelak kemalangan.


0 comments:

share2