Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Saturday, May 13, 2017

HIMPUNAN ULANGTAHUN 71 UMNO LAMBANG KEKUATAN MELAYU



UMNO menyambut ulangtahun ke-71 baru-baru ini di Stadium Bukit Jalil. Ianya telah mencatat sejarah dengan penyertaan seramai lebih 140 ribu ahlinya berhimpun dari seluruh negara.

Sebelum itu, ianya dimuai dengan larian bendera dari empat penjuru tanahair, Perlis, Kelantan, Johor dan Sabah bermula 1 Mei hingga 11 Mei.

Terbukti kekuatan UMNO dari akar umbi masih teguh  dengan penglibatan ahli-ahli UMNO dari semua peringkat dan menafikan apa yang diwar-warkan oleh pembangkang bahawa UMNO sudah tidak lagi releven sebagai sebuah parti yang bukan sahaja memperjuangkan orang-orang Melayu dan Bumuputera bahkan seluruh rakyat Malaysia.

Di media sosial gambaran seolah UMNO dan Barisan Nasional sudah tidak diterima oleh rarkyat adalah tidak benar sama sekali kerana selama ini penyokong dan pendukung UMNO hanya mengambil sikap berdiam diri namun apabila tiba masanya mereka akan keluar dan tunjukkan sokongan dan kekuatan sebenar yang tidak dapat dinafikan sesiapapun.

Perhimpunan UMNO di Bukit Jalil ini bukan sahaja menggentarkan parti chauvanis DAP bahkan membuatkan mereka berfikir banyak kali agar tidak mengulangi lagi tragedi rusuhan kaum 13 Mei dulu.

Perhimpunan ini juga membuktikan kekuatan UMNO dan pendokong umat Melayu dan Bumiputera seluruh negara. Bayangkan jika Pas juga turut serta dalam perhimpunan seperti ini, tentulah kekuatan umat Melayu dan Islam akan lebih menyerlah lagi.



~ Editor.




0 comments:

share2