Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Sunday, April 2, 2017

[KUANTAN] JDT TERPAKSA TUNDUK DENGAN PAHANG


JDT terpaksa tunduk dengan Pahang


Hajat Johor Darul Ta'zim (JDT) mencari kemenangan di Stadium Darul Makmur tak kesampaian selepas Pahang memastikan laman sendiri terus kebal dengan bekalan selesa 3-1 ke atas lawan dalam aksi suku akhir pertama Piala FA 2017 di sini malam tadi.

Skuad kendalian Dollah Salleh itu mengejutkan lawan dengan gol pembukaan menerusi tandukan pemain tengah Ahmad Syamim Yahya hasil hantaran kapten pasukan Matthew Davies pada m-13 di hadapan penonton lebih 30,000 orang.

Namun pelawat kembali menyamakan kedudukan selepas penjaga gol Pahang,Wan Azraie Wan Teh terlepas bola dan peluang itu dimanfaatkan pemain pertahanan lawan Marcos Antonio Elias Santos yang menyepak masuk ke dalam gawang Pahang pada M-21.

Tersentak dengan keadaan itu Tok Gajah makin giat mengatur serangan namun beberapa peluang keemasan terlepas.

Antaranya empat minit sebelum separuh babak pertama tamat tendangan Matthew sekadar ke dakapan penjaga gol JDT Mohd Izham Tarmizi.

Separuh babak pertama perlawanan berakhir dengan kedua-dua pasukan terikat seri satu sama.

Bersambung babak kedua Pahang tidak menunggu lama untuk kembali mendahului akibat kesilapan Izham Tarmizi yang dimanfaatkan penyerang import kelahiran Brazil Matheus Alves menendang ke dalam gawang lawan pada m-48.

Selang tiga minit kemudian JDT juga nyaris mendapat peluang untuk menyamai kedudukan menerusi percubaan penyerangnya Ahmad Hazwan Bakri namun tersasar di tepi gawang tuan rumah.

Pahang terus menguasai permainan dan lawan terus derita dengan gol ketiga tuan rumah menerusi penyerang gantian Chinedu Bright Dike pada m-66.

Sebaliknya lawan terus buntu dan tambahan tiga minit gagal merubah keadaan sehingga wisel penamat dibunyikan pengadil perlawanan Suhaimi Mat Hassan.


0 comments:

share2