Rangkaian Media Sosial PahangKu

.

Friday, March 24, 2017

PERSIS FILEM, PEMBANTU RUMAH DIRASUK 'NENEK BONGKOK'


Persis Filem, Pembantu Rumah Dirasuk 'Nenek Bongkok'





Sebuah video menjadi tular di media sosial hari ini apabila memaparkan ‘gelagat’ seorang wanita yang dipercayai dirasuk hantu.

Menerusi perkongsian We are Malaysians di laman Facebook, jelas memaparkan rakaman kamera litar tertutup seorang wanita yang berkelakuan aneh seperti dirasuk.

Kejadian tersebut berlaku pada Rabu lalu kira-kira jam 4 petang itu melibatkan seorang wanita dipercayai warga Indonesia.

Kapsyen video itu menjelaskan kejadian berlaku ketika mangsa bekerja sementara ibu dan anak-anaknya berada di dalam rumah tersebut.

Difahamkan, kejadian yang berlaku di sebuah pangsapuri di Singapura itu bermula apabila wanita itu keluar secara tiba-tiba dari tandas dalam keadaan rambutnya yang basah.

Menerusi video berkenaan dapat dilihat dia seolah-seolah sedang bercakap dengan seseorang dan tangannya diletakkan di belakang serta dalam keadaan badan bongkok seperti nenek tua.

Wanita itu kemudian menunjukkan ke arah ruang tamu sebelum bergerak ke arah meja makan.

Namun, seketika kemudian rakaman video tersebut menjadi putih sebelum wanita berkenaan kelihatan duduk di atas lantai dengan keadaan kepalanya tunduk ke bawah

Video tersebut berakhir dengan wanita itu berada dalam keadaan berbaring.

Pelbagai reaksi daripada netizen yang menganggap gelagat wanita berkenaan seperti dirasuk saka dan perlu dihantar pulang ke tempat asalnya.

Ada juga yang berpendapat pembantu rumah itu sengaja berkelakuan demikian kerana mahu pulang ke negaranya.

Namun, rata-rata netizen menganggap kejadian seram itu lebih kepada rasukan hantu dan perlu mendapatkan rawatan sewajarnya.

Video berkenaan ditonton lebih 20,000 kali dan menjadi tular di media sosial hari ini.


0 comments:

share2